Facebook YouTube
Регистрация

Асен Лисев - управляващ директор на консултантската компания MBL: Конкуренцията между по-успешните молове е по отношение на търговския микс

Четете в брой 5 на сп. ГРАДЪТ

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 07.11.2018, Автор: Градът.бг
[206 прочитания]

Фотограф: МБЛ

Какъв е дневният ред на пазара на търговски площи в среда на икономически подем и растящо потребление, дигитална трансформация и постоянно променящи се потребителски модели и изисквания?
- Търговските центрове остават предпочитано място за шопинг и забавления в София и страната. Конкуренцията между по-успешните молове е по отношение на търговския микс. Наемните нива зависят от търсенето и предлагането на търговски площи, както и от търговските обороти. В тази връзка в добре представящите се молове с почти пълна запълняемост би могло да се очаква ефективните наемни нива да се запазят и леко повишат. От друга страна, конкуренцията и по-ниските търговски обороти в някои от по-малките градове се очаква да доведат до по-ниски наемни нива.
 
Какви са характеристиките на успешния търговски микс?
- Успешните молове разчитат на разнообразен микс от магазини с фокус върху международните брандове, забавления, достатъчен брой и високо качество на местата за хранене и наличие на хранителна верига. Това се обуславя и от факта, че успешните търговски центрове са в близост до големи офис сгради и бизнес центрове, където работят много хора. За успешния търговски микс също така са важни ключовите наематели, като това са търговци и марки с утвърдено име и клиенти, които привличат клиенти в центъра. Наличието на достатъчно ключови наематели и тяхното правилно разположение в търговския център е предпоставка за оптимален човекопоток.
 
Как традиционният ритейл запазва конкурентни предимства?
- Предимството на търговските центрове у нас е съчетанието от услуги, забавлението и удобствата, които предлагат. Традиционната търговия също така предоставя възможност на клиентите да разгледат и преценят качеството на продуктите на място, както и да получат продукта на момента. При дигиталните покупки е трудно да се придобие реална представа за продукта и често се изчаква за доставка. Дигиталната среда предлага алтернативен канал за пазаруване, имащ своите предимства, но поне у нас не очакваме скоро тя да измести традиционния ритейл.
 
Пълния текст четете в бр. 5/ 2018 г. на сп. ГРАДЪТ

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 5 | септември - октомври 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от Градът.bg