Столична община прекрати търга за реконструкция на трамвайния релсов път по бул. "Цар Борис III"

Столичната община прекрати търга за "Реконструкция на трамваен релсов път по бул. "Цар Борис III" – от трамвайно ухо "Княжево" до трамвайно ухо "Съдебна палата", без участъците на пл. "Руски паметник" и кръстоеището на бул. "Цар Борис III" и бул. "Гоце Делчев" в изпълнение на проект "Интегриран столичен градски транспорт – фаза ІІ" по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014- 2020. Проектът е част от "Интегриран столичен градски транспорт – фаза ІІ".
Съобщението е изпратено в Агенцията за обществени поръчки на 29 октомври 2018 г.
За проекта
Реконструкцията на трамваен релсов път по бул. "Цар Борис III" от пл. "Руски паметник" до трамвайно ухо "Княжево" включва рехабилитация на пероните, релсовия път, контактната мрежа, осигуряване на достъпна среда, контролиран достъп, предпазване от шум, обновяване на трамваите, възможност за преустройване към широк трамвай, без да се прибавя трета релса. Предвидена е също възможност релсовият път от Княжево към "Овча купел" да бъде за широк трамвай. Мотрисите за широкия трамвай са по-евтини, за тесния влаковете се произвеждат по специална заявка.
Според възложителя следваше да се запази обособеното трасе на трамвай 5, което преди Княжево, от спирка "Шипка", минава в средата. В проекта беше предвидена и рехабилитация на обръщателните колела.
Оградата на трасето следваше да бъде подновена и усилена в района на спирките, живият плет да бъде запазен като паметник на парковото изкуство. Предвидена е възможност трамваят по бул. "Цар Борис ІІІ" да бъде "зелен", т.е. Малък участък от трасето трябва да бъде изграден при построяването на метростанцията при "Красно село", където съоръжението е на три нива – метростанция, пътен тунел в посока "Житница", а на ниво терен – трамвай. Дължината на този участък е 50-70 м.
Общата стойност на безвъзмездната помощ на компонента от ИГТ на София - фаза 2, е 47 877 529.10 лв. По трасето на трамвай №5 се предвижда да се движат и нови трамвайни мотриси.