Модификацията на ритейл сектора в световен мащаб – взаймодействието на търговските вериги с тяхното онлайн присъствие
Адаптацията към новите потребителски навици – мнението на глобалните експерти

Според актуални доклади на водещите експерти Ernst & Young (EY) и PricewaterhouseCoopers (PWC) вече се открояват новите тенденции в ритейл сектора. Изследването на потребителските навици, социалните медии и нарастващата роля на онлайн търговията са само част от аспектите, на които е обърнато специално внимание в материалите.
Видно е, че ритейл търговията се променя коренно, а основни двигатели на тази промяна са глобалният потребител, квантовите скокове в доставките и технологиите, растящите заплахи от глобалните дигитални търговци и агресивните нискотарифни участници. Безмилостното темпо на промени, без гаранции за възвръщаемост, остави много търговци парализирани от тяхната нерешителност. Поставя се и въпросът как ще изглеждат стоките от бъдещето.
Това, което ще отговори на въпроса за стоката на бъдещето, е обръщането на по-голямо внимание върху използването на дигиталните технологии от търговците на дребно, за да улеснят потребителите, както и да проучат техните навици, нагласи и поведение. В същото времеинтересната и забавна страна на търговията на дребно - частта, която включва откриването на страхотни продукти и общуването с други хора - няма да изчезне. Потребителите все още ще се насочват към физическите магазини - не защото искат да "купуват неща", а защото искат да получат изживяване, което няма да намерят никъде другаде. Търсенето на точното търговско пространство в комбинация с правилната локация е по-силно от всякога, се казва в анализ на световната консултантска компания JLL.
Според Ernst & Young са нужни бързи решителни действия и инвестиции от местните търговци на дребнов следните ключови области: Разбиране на потребителските очаквания; Дигитализиране на физическите стоки; Реинженеринг на доставките към търговските вериги и Дигитализиране на операциите.
Разбиране на потребителските очаквания
Търговците трябва да разберат потребителските нагласи още по-задълбоченo, отколкото някога е правено, насочвайки се към неудовлетворените им изисквания и срещайки техните очаквания.
Потребителите сега имат лесен достъп до информация в реално време за продукти, цени, качество и мощта на социалните медии, където да дообогатят своето мнение, както и да изкажат оплакванията си.
Съобразявайки се с всички тези канали и нововъведения, ритейлърите трябва да задоволяват нарастващите изисквания, за да са сигурни, че клиентите ще се върнат отново.
Дигитализиране на физическите стоки
Клиентите очакват пазаруването да бъде едно изживяване, а не отделни взаимодействия в различни канали. Физическият магазин е част от omni-channel опита, а не отделно от него. Цифровият модел не е просто продължение на пазаруването в магазина, а опит сам по себе си. Пазаруването вече е глобално и не можем да поставяме ограничения дали то се осъществява на улицата, или е онлайн. Ритейлърите трябва да са наясно с това, като е необходимо да затворят цикъла на имитиране на онлайн пазаруването с това в магазина.
Технологията се вмъква в ежедневните обекти, а магазините за търговия на дребно няма да бъдат изключение - ролята им става все по-сложна. За някои категории стоки традиционният начин на пазаруване си остава водещ, защото потребителите очакват да се докоснат до продукта, както и да говорят с някой експерт, преди да извършат покупката.
Реинженеринг на доставките към търговските вериги
Сега клиентите очакват да разглеждат, купуват и връщат стоките по различни канали.Веригата за доставки трябва да достигне отвъд магазина - до домовете на клиента и до точките за събиране. Това изисква постоянно наблюдение на веригата за доставки и поглед върху клиентa - движението му от един канал в друг.
Традиционната верига за доставки вече не е годна за новата omni-channel среда. Повечето вериги за търговия на дребно традиционно се разглеждат като разходен център, изграден с една цел - да доставя стоки до магазини. Но в един omni-channel свят веригата за доставки се превърна в ориентиран към клиентите фронт офис, а ключова детерминанта е дали потребителите са останали доволни или разочаровани. Когато потребителят получи всички възможности за доставка и бъде добре обслужен – той е доволен. Ако не получи това, той го търси другаде.
Пълният текст - брой 5 на Списание ГРАДЪТ