Facebook YouTube
Регистрация

Директорите на най-големите хотелски вериги представиха визиите си за България

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 07.06.2018, Автор: Борис Бъчваров
[602 прочитания]
Силвия Ловрета, директор "Развитие" за Югоизточна Европа в Marriott International

 
Фотограф: gradat.bg


Силвия Ловрета отговаря за развитието на портфолиото търговски марки и хотели на Marriott International в региона на Югоизточна Европа. Преди да се присъедини към компанията, в качеството си на управляващ партньор в Horwath HTL, Силвия е консултирала редица утвърдени туристически компании с интереси към регионите на Югоизточна Европа, Близкия Изток и Африка. Тя притежава магистърска степен по икономика на туризма от университета "Бокони" в Милано и е член на Cornell Hotel Society.

Marriott International притежава, управлява или предоставя франчайз на 6000 имота в 122 страни по света. Към наличните 1,2 млн. стаи в близките години предстои да бъдат добавени още 195 хиляди, които в момента са в процес на строителство. Сред брандовете на компанията са JW Marriott, Ritz-Carlton, St. Regis, Bulgari Hotels & Resorts, Edition Hotels, The Luxury Collection, W Hotels, Delta Hotels, Marriott, Sheraton, Autograph Collection, Design Hotels, Le Méridien, Courtyard by Marriott, Moxy Hotels и много други.

Как виждате хотелския пазар в София, накъде се развива той от Ваша гледна точка?

Той постоянно расте. Няма свободни стаи и се радваме за това. Нашата стратегия е да се установим първо в столицата, а после в другите градове. Има потенциал в тях. Особено за брандовете ни Courtyard и Moxy, също виждаме голям потенциал в лайфстайл продуктите. Това, което наблюдаваме в България има голям проблем в средния клас сегмент. По отношение на новите дестинации ние разглеждаме градове като Варна, Велико Търново и Бургас. По Черноморието липсват международни марки.


Кои начини за управление на хотелите предпочитате?

Ако говорим за различните възможности, съществуват множество такива за управление на хотелите. Ние обикновено подписваме франчайз споразумения с трети оператор или със собственика. Нещата се свеждат до това дали собственикът има достатъчно професионален ресурс за управление на хотела. При договора за лизинг доходността е по-висока. Може да се подходи по различни начини. Винаги решението се взима на базата на подробен анализ на пазара. Често работим с местни франчайз партньори, които познават пазара и местния бизнес. Всъщност ние помагаме с маркетинг, продажби и технологии, а местният оператор помага на локално ниво.

Марибел Арнет, вицепрезидент за Централна и Източна Европа на Hilton

 
Фотограф: gradat.bg


Как виждате хотелския пазар в София, накъде се развива той от Ваша гледна точка?

Нашата стратегия е много сходна с тази на колегите. Когато Хилтън влезе в една страна,влиза първо с ключовия си бранд. Тук отворихме през 2001-ва година, познаваме пазара и се опитваме да промотираме и другите си брандове като Hilton DoubleTree. Също така и имаме интерес за ребрандиране на готови, работещи хотели.


Кои начини за управление на хотелите предпочитате?

Не само франчайз лиценза е удобен за собствениците. Въпросът е какъв ще е пакетът услуги, които ще предоставим. В Хилтън празнуваме своята 99-та годишнина. И сме видели много. 

Адам Кониечни, директор развитие за Източна Европа на хотелска група Louvre
Адам Кониечни, директор развитие за Източна Европа на хотелска група Louvre

Фотограф: adria hotel forum

Как виждате хотелския пазар в София, накъде се развива той от Ваша гледна точка?

Компанията Louvre беше първоначално френска, но след това беше придобита от китайска компания. Имаме от 1 до 5 звездни хотели. В България имаме Golden Tulip във Варна, но приоритетът ни ще бъде да се установим в София. Харесва ни този подход за обединение на няколко бюджетни сегмента в едно. Този подход ни позволява да работим в синергия.

Кои начини за управление на хотелите предпочитате?

В някои държави имаме франчайз споразумения, в други хотелите са наша собственост. Знаем как да управляваме бюджетни хотели, но също така знаем и как да управляваме дизайнерски хотели. Виждам голям потенциал в България. Отворени сме към нови предложения. Ако имаме голям проект в София с удоволствие ще го управляваме сами, но сме отворени и към франчайз споразумения. Всичко зависи от това дали вие искате да се занимавате с управелнието на хотела. Ако сте пасивен инвеститор, тогава може би договор с външен мениджър е по-правилният подход.

Георг Шлегел, управляващ директор за Централна и Източна Европа, Choice hotels

Как виждате хотелския пазар в София, накъде се развива той от Ваша гледна точка?

Международните компании проявяват все по-голям интерес. Choice хотелите ни са 680 в Европа. За последните 10 години много неща се промениха в България, например бяха създадени няколко много добри голф курорти. Имаше проблеми и с броя на полетите. Вече не е така, но по Черноморието има какво да се желае. Всички вериги са изправени пред големи предизвикателства, но честно казано в определени области се наблюдават подобрения. 

Кои начини за управление на хотелите предпочитате?

Ние имаме само един вид договореност с хотелите. Нашият модел е много успешен и се харесва на инвеститорите. Рискът е нисък, а възвращаемостта е доста висока. Хотелите Choice са доста успешни и сме в сегмента 2-4 звезди. Ние работим основно с франчайз договoри. Когато имате стотици хотели по света тогава рискът е много по-висок. Това е причината някои от хотелите да не дават своето име. Много често банките не отпускат финансиране за хотели, защото не обичат рискове. Ако вие сте инвестирал в имота и имате договoр за франчайз, тогава банките приемат отпускането на средства, но ако трябва и да управлявате, тогава рискът става прекалено висок и банките бягат. Ако хотелът е част от група той става по-привлекателен освен за посетителите, но и за служителите, тъй като те могат да се обучават, да се развиват професионално и т.н.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 3 | май - юни 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от Градът.bg