Обявиха търга за Околовръстното на София от Горубляне до Камбаните за 123 млн. лв.
Обявиха търга за проектиране и строителство на Софийския околовръстен път II-18 в участъка от км 35+260 до км 41+340. Това е отсечката от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост". Общата дължина на трасето е 6. 08 км. Проектът ще се изпълнява изцяло със средства от републиканския бюджет. Индикативната й стойност е 123 млн. лв. без ДДС.Оферти се приемат до 17: 30 часа на 11 юни 2018 г.
Началото на проектния участък е при км 35+260, което е малко след края на пътния възел при пресичането на бул. "Цариградско шосе" и Софийския околовръстен път. Краят е при км 41+340, където отсечката ще се свързва с реконструирания през 2012 г. участък от СОП. Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез 4 пътни възела - п. в. "Стар Лозенски път", п. в. Патриарх Герман", п. в. "Самоковско шосе", п. в. "Младост". Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.
Участъкът от АМ "Тракия" до възела с бул. "Александър Малинов" в жк "Младост 4" е с дължина 6.08 км. За него е предвидена реконструкция с изграждане на нови съоръжения. По трасето има 5 пътни възела: - На ул. "Стар лозенски път" - На бул. "Патриарх Герман" - На бул. "Крайречен" - На бул. "Самоковско шосе" - На ул. "406" – отклонението за жк "Младост 4". Всички възли, проектирани в участъка, са решени с кръгови кръстовища с еднопосочни локални платна, ориентирани по движението на главното. Възелът на бул. "Крайречен" няма да бъде изграден при старта на проекта, тъй като реализацията на самия булевард е предвидена в бъдеще. Пешеходното движение е обезпечено във всички развръзки на ниво терен. Там, където не е възможно преминаване на ниво терен, преминаванията са решени на второ ниво с три пасарелки, основно в участъка ул. "Стар лозенски път" – бул. "Патриарх Герман". |
С реализацията на проекта ще се улесни движението на транзитния трафик и връзката между автомагистралите "Струма" и "Тракия".