Осем оферти в търга за ремонт на тунелите на София, но само за "Пенчо Славейков" и "Царица Йоанна"

На 23 февруари отвориха тръжните документи в търга за четири тунела в София, обособени в 4 позиции. Но участници имаше само за 2 от тях на обща стойност 6.1 млн. лв. без ДДС - за позиция 1 по бул. "Пенчо Славейков" и позиция 3 по бул. "Царица Йоанна.
Обособена позиция №1: Проектиране и изпълнение на СМР за рехабилитация на бул. "Пенчо Славейков" от ул. "Цар Асен" до бул. "Ген. Едуард И. Тотлебен". Дължината на трасето е 1000 м. Стойността на строителството и проектирането е 2 600 000 лв. без ДДС. Обособена позиция №3: Проектиране и изпълнение на СМР за рехабилитация на Транспортен тунел по бул. "Царица Йоанна", райони "Илинден" и "Красна поляна". Общата дължина на трасето е 453 метра. Индикативната стойност е 3 500 000 лв. без ДДС. |
За позиции 2 – тунела при НДК, и позиция 4 - по бул. "Панчо Владигеров", не участва нито една компания или обединение.
Обособена позиция №2: Проектиране и изпълнение на СМР за рехабилитация на Транспортен тунел под НДК, район "Триадица". Дължината на трасето е 460 м. Индикативната стойност е 4 300 000 лв. без ДДС. Не се предвиждат промени в този тунел, само рехабилитация. Обособена позиция №4: Проектиране и изпълнение на СМР за рехабилитация на Транспортен тунел по бул. "Панчо Владигеров", район Връбница. Общата дължина на трасето 142 метра. Индикативната му стойност е 740 000 лв. без ДДС. |
Едно възможно обяснение никой да не участва в търга за позиция 2 - транспортен тунел под НДК, е неизясненото му бъдеще. Експертен съвет разгледа проект за тунелното кръстовище преди месеци. Все още няма решение как ще минава трамвай там, дали тунелът ще бъде покрит, дали трамваите 1 и 7 ще продължат да скърцат под прозорците на жилищните сгради, какво ще стане въобще с този тунел? Затова е логично да не се хвърлят 4.3 млн. лв. за неговия ремонт, нали?
Що се отнася до тунела под бул. "Панчо Владигеров", той е свързан с идеята в близост до него да има метростанция и нейното местоположение да бъде синхронизирано с развитието на останалата инфраструктура.
Можем само да предположим, че това са аргументите и на участниците в търговете, които не са се кандидатирали за тези проблемни зони.
На въпрос каква е съдбата на два тунела, за които участници не се появиха, от оценителната комисия заявиха, че възложителят, чийто представител са и те, ще вземе решение как да постъпи.
А участниците в търга са:
1."Галчев инженеринг" – позиция 1
2."ПСТ Груп" – позиция 1
3.ДЗЗД "Славейков Инженеринг", съставено от "Нивел строй" ЕООД, "БГ Асфалт" ООД, "Рутекс" ООД - позиция 1.
4."ГБС Инфраструктурно строителство" – позиция 1
5.ДЗЗД "Тунел Люлин", съставено от "ГБС Инфраструктурно строителство" и "Станилов"ЕООД – позиция 3
6.Обединение "Геопът София", съставено от "Геострой"АД, "Пътстрой92" АД, "БИАС – М"ООД и "Илия Бурда" ЕООД, игра за позиция 1 и 3
7.Консорциум "Щрабаг ИКП" ДЗЗД,в което влизат "Щрабаг"ЕАД и "Инжконсултпроект" ООД, Варна, участва в търга също за позиция 1.
8. "Трейс Груп Холд"АД също игра за позиция 1.