Елида Панайотова, Kaufland България: Новата концепция цели максимално улесняване на клиентите и оптимално опазване на околната среда


Г-жо Панайотова, може ли да уточним новаторския характер на концепцията на хипермаркет "Кауфланд" в жк "Бриз-юг" във Варна? Какви са очакваните резултати?
- Новаторският характер на концепцията на хипермаркет "Кауфланд" в жк "Бриз-юг" във Варна е част от последователната стратегия на компанията и важен компонент в новата визуална идентичност, която бе представена през лятото. Тя е изцяло насочена към това да оправдае потребителските очаквания и е създадена след задълбочени проучвания на нагласите и желанията на клиентите.
Първата стъпка бе промяната на клиентската ни брошура, която се разпространява до близо 1.8 млн. домакинства у нас. Най-сериозната промяна направихме в част от самите филиали в страната. Започнахме поетапно да ги обновяваме - с модерно осветление, с нова подредба за по-лесно придвижване и със специални графични елементи за лесно ориентиране и намиране на желаните продукти. Два обекта бяха реновирани по този начин, в момента модернизираме още четири.
Новопостроеният хипермаркет в жк "Бриз-юг" е уникален с това, че е първият, който е изграден и проектиран изцяло по нашите нови концепции, които поставят фокус върху максималното улесняване на потребителите при пазаруване и оптимално опазване на околната среда. Всичко това е постигнато с редица нововъведения в дизайна и новаторски функционални решения. Те са замислени и интегрирани още при проектирането и строителството на хипермаркета, което подсилва очаквания ефект, който да има върху потребителите.
Инвестициите само в този обект са близо 30 млн. лева, като в него са открити около 150 нови работни места. За нас е важно с присъствието си да създаваме предпоставки за развитие на местната икономика. Само за района на Варна компанията е открила 600 работни места към момента, като ние им предоставяме не само атрактивни условия за работа, но и възможност за перспективно кариерно развитие. Начинът, по който служителите се чувстват, е важен, затова в новия филиал в жк "Бриз-юг" във Варна помещенията за почивка на персонала са по-големи, просторни и с повече възможности за отдих.
Очакваните резултати от новата концепция са да имаме по-доволни служители и клиенти, да бъдем атрактивно място за пазаруване.
Кои са най-важните изисквания към търговските площи в концепцията на "Кауфланд" от гледна точка на комфорта на клиентите и постигането на по-високо качество на обслужването?
- Водещите принципи и изисквания са лесно ориентиране, бързина на пазаруване и уютна атмосфера на хипермаркетите. Те са заложени не само в новата концепция при проектирането на новия хипермаркет в жк "Бриз-юг" във Варна, но и са в основата на поетапното обновяване на обектите на компанията в България, както ще се реализират и в планираните нови филиали. Стоките в хипермаркета са подредени по още по-прегледен начин, който изцяло кореспондира с освежената визия на марката.
– Какви са изискванията за устойчиво строителство, икономия на ресурси и енергийна ефективност, качество на материалите, характерни за веригата в международен мащаб?
Освен с внимание към детайла и дизайн, насочен към по-лесното и бързо пазаруване, Kaufland интегрира едни от най-модерните решения в областта на енергоспестяването и опазването на околната среда.
Фасадното решение е от най-висок енергиен клас, а предвиденото озеленяване около хипермаркета достига 30%. В целия хипермаркет се използва енергийно ефективно LED осветление, което допринася за около 30-40% икономия на електроенергия в сравнение с обикновеното луминесцентно осветление. Чрез тази интеграция се намаляват вредните емисии на въглероден двуокис в атмосферата и се повишава качеството на светлината.
Във всички хладилни витрини и фризери се използва LED осветление, като по този начин загубите на хладилна енергия се намаляват и се икономисва електроенергия. Използвана е и нова концепция за осветление, което акцентира различните стокови групи за по-добра и приветлива атмосфера за пазаруване.
От 2020 г. се забранява използването на фреон за охлаждане в битови и промишлени обекти и Kaufland вече започна заместването му с неутрален хладилен агент, който щади околната среда. Промишлената ни хладилна инсталация работи с хладилен агент СО2 вместо конвенционалните фреони, които влияят негативно върху климата и глобалното затопляне.
Kaufland интегрира във всички свои обекти, открити след 2011 г. система за отопление и охлаждане на филиала чрез оползотворяване на отпадната енергия от хладилната техника чрез интегрираната в подовата плоча система от тръби с циркулираща вода. Освен това новият хипермаркет е снабден и с тестова система към хладилните инсталации, която оптимизира използваната електроенергия и я понижава с 15%, а комфортът в обекта се подсигурява чрез електронна техника, която прецизно управлява енергопотреблението.
С тази технология се елиминира използването на фосилни горива за отопление и се понижават значително отделените вредни емисии в атмосферата. Инвестирането във всички тези иновации подчертава последователната политика на "Kaufland България" за грижа към природата.