Обявиха очаквания търг за метро към кв. "Слатина" - идеен проект

"Метрополитен" ЕАД обяви обществена поръчка за изготвяне на идеен проект за отклонение от трета метролиния към квартал "Слатина". Проектът е за трасе с дължина 5590 метра и 6 метростанции. Предвижда се началната станция (МС 1) да се проектира със странични перони, като оборотът на подвижния състав да се извършва след станцията на изток, чрез "бретел", който започва от източния край на перона, и 2 броя коловози по 120 метра за оборот и топъл резерв. Между метростанциите при ул."Коперник" и ул. "Слатинска" да се проектира "S" връзка за аварийна смяна на посоката на движение на подвижня състав. Всички станции да се проектират с по два вестибюла в двата края на перона, като западният вестибюл на началната станция да се проектира с пряка връзка със съществуващия подлез под бул."Цариградско шосе", пише в тръжната документация.
Вместо две метростанции на "Цариградско шосе" ще има една – на "Окръжна болница" (сега МБАЛ "Св. Ана"), отпада метростанцията на "София тех парк" откъм градската магистрала. Според проф. д-р инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен"ЕАД, "две метростанции на булеварда са лукс, а и разстоянието между тях трябваше да е 500 м, което е твърде малко".
Стойността на проектирането е 2 400 000 лв. без ДДС. Срокът за поректиране е 18 месеца. Оферти се приемат до 15 януари 2018 г., ще бъдат отворени в 10:00 часа на 16 януари 2018 г.
Щом бъде готов проектът за този участък, с него "Метрополитен"ЕАД ще канидидатства за европейско финансиране в периода 2021 – 2027 г. Средствата за проектирането са от приоритетна ос "Техническа помощ" на ОПТТИ 2014-2020 г.
• Началото на отклонението се предвижда да се извърши в участъка между МС 6 и МС 8 на метролиния 3 при ул. "Шипка" в зоната на Военна академия, за което има разработен примерен идеен проект по част "Конструкции";
• Краят на отклонението се предвижда да е от източната страна на съществуващия пешеходен подлез под бул. "Цариградско шосе".
Трасето след "Орлов мост" минава под Военна академия "Г. С. Раковски" и първата му спирка е на Румънското посолство на бул. "Ситняково". Следват 2 спирки на бул. "Гео Милев" – на ул."Коперник" и ул. "Слатинска", като едната е при зала"Фестивална". Следващите две спирки са в кв. "Слатина", като втората е до "Арена Армеец" на ул. "Асен Йорданов". Последната, метростанция (всъщност това е МС 1), е при Окръжна болница (МБАЛ "Св. Анна").
Предвижда се цялото трасе да е подземно, като участъкът между МС 3 и отклонението при ул."Шипка" трябва да се проектира за изпълнение по НАТМ (нов австрийски тунелен метод), като се допуска и друг тунелен метод, а от МС 3 до МС 1- по открит способ с укрепен котлован или по милански метод. Точното разположение на метростанциите трябва да се съобрази с наличната подземна и наземна инфраструктура, чието проучване е в обхвата на обявената обществена поръчка:
• проучване на съществуващата инженерна инфраструктура;
• изготвяне на Подробен устройствен план за трасето на линията на метрото, с план за линейна регулация, придружен със схеми на инженерната инфраструктура;
• изготвяне на идеен проект за метротрасе с дължина 5590 м и 6 броя метростанции със съответни чертежи и количествени сметки по всички специалности (части), съгласно Техническата спецификация.
Изборът на изпълнител ще зависи от професионалната компетентност на проектантския екип (48 точки) и цената – 52 точки.