Системите на ПЕРИ при ремонта на Williams Bridge в Ротердам: решения за големи предизвикателства








Обновяването на пилоните на Williams Bridge в Ротердам се оказа голямо предизвикателство. Проектираните специално за проекта кофражни системи за пилони на PERI се основават на две базови системи, които се комбинират помежду си напълно безпроблемно – PERI UP и VARIOKIT, съобщиха от PERI Gmbh.
Мостът Williams Bridge се намира в центъра на холандския метрополис Ротердам. Заедно с Erasmus Bridge и Maas Tunnel, той е една от най-важните пътни връзки между северната и южната част на града.
Когато става ясно, че вантовата конструкция на моста над река Маас се нуждае от обновяване на двана носещи червени 60-метрови пилона, на които се закрепват стоманените въжета, веднага се появява въпросът кой и как ще направи това. Пилоните следва да бъдат ремонтирани, което включва и шлайфане, и пребоядисаване. За да се гарантира безопасността на изпълнението на тези дейности, първо се започва работата по южния пилон на окачения мост, където е направено първото скеле, а след това - на северния. Ремонтът на пилона е извършен за сметка на община Ротердам от компанията Venko, а Steigerbouw Van der Panne е отговорна за работата със скелето.
Предизвикателства при монтажа на скелето
Сглобяването на кофражите за ремонта на Williams Bridge се оказва една от най-трудните задачи, решавани някога в Холандия. Още повече, че всичко – монтажа на скелтето, шлайфането и бояджийските работи, трябва да се извърши, без да се пречи на трафика по моста. От една страна, надстроеното (на главата на пилона) е свободно висящо, а от друга, е невъзможно да се монтира 200-тонно скеле на всеки пилон. Всъщност това е най-голямото предизвикателство за всички участници в проекта.
Комбинираната система на PERI
Заедно със специалистите по кофражи от Steigerbouw Van der Panne, инженерите на PERI създадоха цялостно решение, оптимално адаптирано, за да отговори на изискванията на проекта. То се основава на комбинация от две модулни системи - PERI UP и VARIOKIT. Модулна система за скелета PERI UP Flex осигурява гъвкава адаптация на вариантите, за да съответстват те на геометрията на пилона и по този начин да осигурят безопасност при работата и технологичен достъп. VRB Truss Girders и VST Heavy-Duty Shoring Towers, взети от инженерния строителен комплект VARIOKIT, улеснява прехвърлянето на високи натоварвания по цялата ширина на пътя.
Тази комбинация надеждно предпазва движещия се отдолу автомобилен трафик и пешеходен поток, а заедно с това служи и като защитна структура по време на дейностите по скелетата – този ефект е доказан предварително с тестове от 50 м височина.
Свързване, сглобяване и премостване по VARIOKIT
Само една нощ е била необходима за сглобяване на носещите греди и премостване на пътната конструкция - всяка греда е с дължина 21 м и е транспортирана до обекта с тежкотоварен камион. В 6 сутринта мостът е отворен отново, а трафикът тече под свободно висящата на 40 м над пътя конструкция необезпокояван.