Без жп прелези по линията Септември - Пловдив до средата на 2018 г.

До средата на 2018 г. всички пресичания на едно ниво по линията Септември-Пловдив ще бъдат премахнати. Това ще стане с изграждането на 4 пътни надлеза по линията Септември-Пловдив. Официалната първа копка на закъснялото изграждане на четирите обекта се състоя в началото на ноември т.г. Тя беше направена на съоръжението на спирка Ковачево, община Септември. Останалите три пътни съоръжения, които ще се изградят в рамките на проекта, се намират в село Триводици, град Стамболийски и село Златитрап (гара Тодор Каблешков).
Изграждането на пътните съоръжения се осъществява по проект:"Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив: част от Трансевропейската железопътна мрежа – изграждане на четири броя железопътни надлези", финансиран от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
Срокът за изпълнение на проекта е до края на април 2018 г. Общата му стойност 19 998 000 лв. без ДДС, от които 16 998 300 лв. - безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на ЕС и 2 999 700 лв. - национално финансиране.
Първият обект е "Изграждане на нов пътен надлез на км 107+423.59 в междугарието Септември–Пазарджик", на спирка Ковачево. Изпълнител е "Щрабаг". Стойността на 3 960 000 лв.
Вторият обект е "Изграждане на нов пътен надлез на км 132+592.42 в междугарието Огняново –Стамболийски" в село Триводици. Изпълнител е "Гигастрой" ООД, София. Стойността е 4 200 000 млн. лв.
Третият е "Изграждане на нов пътен надлез на км 137+336.54 в района на гара Стамболийски",град Стамболийски. Изпълнител отново е "Щрабаг". Стойността му е 7 560 000 лв.
Четвъртата позиция е за "Изграждане на нов пътен надлез на км 146+269.20 в района на гара Тодор Каблешков", село Златитрап. Изпълнител е "Порр Бау Гмбх". Стойността на строителството е 3 960 000 лв.
Ръководител на проекта е инж. Тихомир Митев от Национална компания "Железопътна инфраструктура". Според него проектът има за цел да интегрира българската транспортна система в Трансевропейска мрежа чрез модернизация на железопътния участък Септември–Пловдив. С изграждането на четирите пътни надлези се въвеждат и утвърждават и европейски стандарти за модерен, екологосъобразен и сигурен транспорт, което ще повиши и качеството на предлаганите услуги в железниците.