Елхово остава отново без мост над р.Тунджа по пътя за Скалица
Агенция "Пътна инфраструктура" прекрати търга за "Извършване на проучвателно-проектантски работи и строителство (инженеринг) на републикански път III-7008 Елхово – Скалица, мост над р. Тунджа при км 2+500. Целта на обществената поръчка беше изготвяне на Технически проект и изграждане на ново мостово съоръжение на мястото на съществуващото, над ръкав на р. Тунджа при км 2+500 на път III-7008 "Елхово – Пчела - Скалица". Другата цел е обезпечаване на нормалното оттичане на водните обеми, повишаване на носимоспособността и дълготрайността на съоръжението, за да има условия за безопасно движение и комфорт на пътуващите. Индикативната стойност на проекта е 850 000 лв. без ДДС. Времето за строителство е 120 дни.
Поръчката е прекратена, защото и трите депозирани в срока оферти не отговарят на изискванията на възложителя. Участниците са:
- "Мостремонт 97" ООД, София – предлага общ срок за изпълнение 130 дни, а сборът от срокове за изпълнение по етапи е 150 дни.
- "Пътища и мостове" ЕООД, Варна – участникът се е позовар на документ, който не отговаря на изискванията на възложителя – представено е описание за река Ропотамо, а не за ръкава на р. Тунджа.
- "ОРС – Инфраструктура" ООД, София – участникът не е предвидил част "Хидравлично укрепване" на речното дъно, а то е задължително, а предложените за изпълнение изливни пилоти не отговарят на Техническите спецификации.
Състоянието на моста сега Съществуващият мост е с дължина 21 м и е с една лента за движение. Ширината на съоръжението е 5.45 м, а на платното за движение – 4.50 м. Намира се в урбанизираната теритария на Елхово. Връхната конструкция е дървена, съставена от 7 главни греди в отвор, дървено дюшеме с дебелина 14 см, 4 отвора, 3 стълба, от които средният е с каменна зидария, а останалите два са бетонни с плоскостно фундиране – изградени са по-късно. Крилата и устоите са изградени от каменна зидария с плоскостно фундиране. Дължината на единичните отвори на съществуващия мост са 4.90 м + 5.35 м + 5.65 м + 4.80 м. Мостът е строен през 1926 г., реконструиран е през 1968 г. Връхната му конструкция е с ножоство разрушения и пукнатини по дървените елементи. Налице са множество деформации по пътната настилка и отвор в асфалтовото покритие. Водата лесно прониква през пукнатините, вследствие на което дървената конструкция загнива, а крайната дясна греда е изцяло изгнила. Страничните парапети са изкривени и нестабилни. Състоянието на моста е опасно и поради факта, че движението е в значителна част тежкотоварно. Забраната за влизане на пътни превозни средства с натоварване на осите над 7 тона не се спазва, има временна организация на движението, сигнализация и пътни знаци. |