ТЕД е доказан лидер и иноватор в разработването и производството на продукти за добър сън
Атанаска Стойчева, национален мениджър БГ пазар, и Ралица Шишкова, проектен мениджър в направление хотели (външен пазар) в ТЕД-БЕД
Какви модерни продукти и решения включва обновената хотелска колекция на ТЕД?
А. Стойчева: Благодарение на дългогодишния ни опит в сътрудничеството с хотелиерския бизнес ние добре познаваме спецификите и предизвикателствата, стоящи пред този отрасъл. Разбира се, нуждите на местата за настаняване се различават в зависимост от техния тип и клас. Разработвайки новата хотелска линия, нашият стремеж беше да отговорим точно на тези потребности. Затова обособихме продуктите в 3 основни категории, всяка предлагаща пълна гама продукти, които да пресъздадат усещането за домашен уют и комфорт. В колекция Premium Line ще откриете интелигентни системи за сън от най-висок клас - съчетание от естетика, функционалност и иновативни технологии. Леглата от тази колекция се отличават с многослойна конструкция от добре подбрани материали, дизайнерски табли и луксозни текстили и носят усещане за специално кътче, където времето е спряло и където може да се оттеглите в свят на топлина и спокойствие - или това допълнително изживяване, което ще помогне на клиентите ни да се отличат от останалите. За екипа на ТЕД разработването на иновативни продукти и материали е важна част от ежедневната ни работа, така че ние винаги има какво да предложим на тези хотели, които искат да са уникални.
В същото време ние знаем колко важно е за хотелиерите да предложат добро качество на конкурентна цена, притиснати от все по-популярните и лесно достъпни сайтове за настаняване. В сериите, позиционирани в среден и средно висок клас, ние предлагаме точно такива практични продукти, които предлагат функционалност, но същевременно стил и комфорт. И не на последно място, клиентът може да намери при нас цялостно решение при обзавеждане на спалня, спестявайки време и усилия.
Хотелският сегмент е важна част за нашия бизнес. Ние работим усилено за развитието на това бизнес направление, участвайки в специализирани изложения както в страната, така и в чужбина.
Какви са тенденциите при производството на високотехнологични продукти за спално обзавеждане?
Р. Шишкова:С дългогодишния си опит и следвайки най-добрите световни практики в разработването и производството на продукти за добър сън, ТЕД е доказан лидер и иноватор.
Матраците с пружинни пакети са предпочитани от хотелите по отношение на комфорт и издръжливост. ТЕД притежава собствено производство на пружинни пакети тип бонел и покет, като това ни позволява да влагаме в продуктите ни за сън материали с най-високо качество, преминали всички тестове и сертифицирани от независими лаборатории. Пружинният пакет тип мултипокет е съставен от 500 пружинки на квадратен метър, което предполага 500 индивидуални опорни точки, адаптиращи се към всяко движение на тялото и създаващи уникално усещане за персонализиран комфорт.
Тенденцията, която ние следваме, е комбинацията на този тип пружинни ядра с различни материали, използвани за направата на матраци, като по този начин постигаме уникални хибридни конструкции с отлични анатомични характеристики.
За да допринесем към комфорта и удобството на хотелските гости и като допълнителна стойност за хотелите, предлагаме меню с различни видове възглавници, позволяващи персонализиран избор, матраци с 4 степени на твърдост, легла с естествени материали – конски косъм, кокосови и кактусови влакна, натурална вълна и памук.
А. Стойчева: Хотелите, независимо от техния ранг, осъзнават важността на хотелското легло като част от пълноценния престой на техните посетители и са готови да инвестират с цел по-добър комфорт.
Разбира се, качество и комфорт, които издържат теста на времето, е задължително изискване на всеки клиент. Но все повече хотели в България се насочват към световните тенденции за матраци с хибридни конструкции, съчетаващи подбрани материали в подходящата комбинация, както и за многослойни системи за сън.
Ние подхождаме индивидуално към всеки хотел, като търговският екип взима под внимание всички особености, преди да препоръча продукт – матрак или основа. Предпочитанията за твърдост, вид на материали, технология за изработка са само част от особеностите, които взимаме под внимание.
Имат ли специални изисквания световните хотелски вериги. Бихте ли ни разкрили детайли от вашето участие в хотелите Holiday Inn- Пловдив, и Marriott – Кан, Франция?
Р. Шишкова:Повечето от хотелските вериги имат индивидуални изисквания за цялостното хотелско оборудване. Леглата в хотел Marriott често оглавяват класациите за най-добри хотелски легла. Легло MarriottBed е тяхната запазена марка, което включва основа, матрак, топ матрак и аксесоари, и може да бъде поръчано онлайн и доставено до дома на всеки гост, нощувал в Marriott и пожелал да се наслади на същия комфортен сън у дома. През настоящата година ТЕД имаше възможността да обзаведе 2 хотела от MarriottGroup - JW Marriott Cannes и AC Hotel Ambassadeur Antibes - Juan les Pins, с което защити позициите на световен хотелски доставчик. Работата по проекта беше страхотно предизвикателство и удоволствие за целия екип. Отговорността да обзавеждаш хотели от този ранг е огромна, но цялостното сътрудничество на екипа на ТЕД - производство, технолози, логистика и съвместната работа като "добре смазана машина", бяха чудесна предпоставка за успешно изпълнен проект.
А. Стойчева: Работата, свързана със световноизвестни вериги хотели като HolidayInn, изисква много време, усилия, търсене на най-добрата комбинация и спазване на зададените стандарти. Изискванията бяха много - като се започне от външната визия на продукта и се стигне до микродетайли - например брой нишки в платовете, брой пружинки в матраците, плътност на пяната, изисквания за третиране и негоримост в различни степени за всички използвани материали.
Добрата съвместна работа на екипите от ТЕД и Holiday Innдоведе до един чудесен резултат.
Произведени от ТЕД по стандарта на хотелската верига Holidayinn, продуктите приеха частица от нашия облик, от нашите познания, от технологиите, които използваxме за производството им, и разбира се, от духа на компанията и екипа, който стоеше зад нея.
Радост за всички нас сега са положителните коментари на клиентите на хотела и мнението на обслужващия персонал, включително и собственикът.
Как оценявате промяната на изискванията на потребителите в света, в България по отношение на комфорта на хотелските спални пространства?
Р. Шишкова: Туризмът е вторият отрасъл, носещ най-много приходи в Европа, след банковото дело. С прогресивното развитие на нискобюджетните авиолинии възможността да пътуваш из Европа е все по-достъпна, но и предизвикателството за хотелите нараства. Сайтове като Airbnbсе превръщат в пряка конкуренция на хотелите в определен сегмент и за да задържат позициите си, те трябва да бъдат все по-иновативни и да търсят начин да "добавят стойност" към своите услуги. Някои се насочват към по-качествено обслужване на клиентите със следните профили – младежи или пътуващи по бизнес. Услуги като онлайн чек-ин на хотелски стаи набират популярност – гостът получава персонализиран код на телефона си, който служи за ключ и даже не е необходимо да се регистрира на рецепция.
Но сънят все още е един от най-добрите активи. Инвестицията в удобно легло, за да се насладят гостите на най-добрия сън в дългосрочен план, гарантира добра позиция и рейтинг на хотела.
По отношение на комфорта на хотелските легла клиентът оценява усещането на цялата съвкупност – легло, матрак, възглавница, спално бельо, и също личният почерк на хотела. В последния аспект ТЕД би могъл да бъде верен съветник и помощник – легло с геопатогенна защита, матрак с кехлибар или зеолит, възглавница с пружинки – в света на ТЕД всичко е възможно в името на добрия сън.
А. Стойчева: Отивайки на почивка или по работа, всеки клиент отчита колко важен е матракът в хотелската стая. Нерядко не би се върнал отново там, ако не е успял да се наспи добре и се е чувствал неудобно.
Доскоро в България рядко се отчиташе този факт по отношение на матрака, но в момента се наблюдава тенденция за купуване на по-високи класове продукти от хотелиерите и както вече споменах, пружинени матраци, разбира се, с отлично съотношение цена, качество, комфорт. Вече не е определяща най-ниската цена.
Какви инвестиции прави компанията в модернизиране и разширение на производствената си база за постигане на по-високо качество на материалите и продуктите?
Р. Шишкова: ТЕД вярва в непрестанното развитие и оптимизиране на производствените процеси, с което да отговори на променящата се пазарна конюнктура и клиентско търсене. Някои от последните проекти са:
2011 – инвестиция в САП, въвеждането на системата ни помага да проследяваме процеси и търсим максимална ефективност;
2013 – успешно изпълнен инвестиционен проект и купено производствено оборудване на стойност над 2 млн. лева;
2015-2016 – инвестиция в проект по цялостно ребрандиране и промяна на корпоративната визия;
2016 – инвестиция в нов склад 7200 кв.м;
2017 – изпълняваме текущ инвестиционен проект над 2 млн. лева – производствено оборудване.
А. Стойчева: ТЕД е безкомпромисен в политиката си по управление на качеството. Работим по високи световни стандарти и ежегодно биваме одитирани от компании като SGS, но всъщност най-важният одит е този от клиентите. Фактът, че работим с партньори от цял свят, а с някои от тях вече над 10 години, за нас е реалното признание.
Суровини и материали купуваме от световните лидери в бранша и същевременно разполагаме с машини и оборудване, произвеждащи всички необходими полуфабрикати, като по този начин държим контрол над качеството на готовия продукт.
Може би малко хора знаят, че ТЕД е сред 5-те фирми в Европа, които притежават оборудване за тестване на матраци, идентично с това в лаборатория TUV Rheinland, Германия – LGA. Оборудването е предназначено за тестване на матраци като издръжливост и твърдост, симулирайки експлоатация до 10 години.
Наскоро защитихме ISO 9001: 2015 и през следващата година ще се насочим към сертификати, свързани с екологична отговорност.
Бихте ли посочили други референтни хотели с участие на ваши продукти и решения?
Р. Шишкова: През годините ТЕД е имал възможността да обзаведе множество хотели в цяла Европа. Някои от най-интересните ни проекти са CHATEAU LES CARRASSES в QUARANTE, FRANCE – кокетно шато във Франция, с изключителен дизайн и дух, DOM HOTEL в COLOGNE, GERMANY, разположен срещу едноименната катедрала в Кьолн, както и INTERTOR, скрит в полите на швейцарските Алпи.
А. Стойчева: Действително броят на хотелите в България, обзаведени с наши продукти, е значителен, предвид че работим активно с хотели вече 20 години. Ще изброя само някои от тях: Holiday Inn - Пловдив, Sentido, I Hotel, "Гранд хотел Сандански", Самоков, "Ривиера", "Хелиос бей", "Дюн", "Маджестик", "Еврика", "Европа", "Амфора", "Империал", "Бор, "Мурите", "Swiss-Belhotel Димят", "Бриз", "Мимоза", "Рива", "Гларус", "Диамант", "Юпитер", "Кемпински", "Рила" - Боровец, "Романс", "Глория", "Белвю", "Роял бийч", "Хилтън" и много други.
Вече повече от две десетилетия ТЕД БЕД ЕАД пише историята на матрачната и спална индустрия в България. Водещият производител на матраци, легла и аксесоари за спалня разполага с една от най-големите производствени бази в Европа и предлага разнообразно портфолио от качествени продукти, специално създадени с грижа за добрия и здравословен сън. Вдъхновен, иновативен и същевременно стабилен – основните принципи, които най-добре описват бранда. Търсенето на нови пътища, нестандартни идеи и стремеж за работа извън зоната на комфорт е това, което прави компанията различна във всяко отношение, а вниманието и прецизното отношение към всичко създадено отразява убеждението на ТЕД, че и най-малкият детайл е от значение. През изминалите години компанията е регистрирала множество търговски марки и е отличена многократно с награди от редица изложения. Едновременно стова е наложила продуктите си в над 37 страни, сред които Германия, Франция, Хърватия, Индия, Южна Корея, Тайланд и др. Мисията на ТЕД е да допринесе за по-добър живот, подобрявайки уюта и комфорта в най-личното пространство във всеки дом. Атанаска Стойчева, национален мениджър БГ пазар, и Ралица Шишкова, проектен мениджър в направление хотели (външен пазар) в ТЕД БЕД |