Мултифункционален комплекс "Пивоварница Каменица" отваря врати през 2018 г.
Проектът е на стойност около 2 милиона евро и е първи по рода си в България







С официална церемония "Каменица" АД направи първа копка на уникалния по рода си комплекс "Пивоварница Каменица". Събитието ознаменува началото на изграждането на едно знаково за Пловдив място, което ще отвори врати през 2018 г. Инвестицията е в размер на 2 млн. евро и включва микропивоварна за производство на крафт бира, посетителски център, посветен на 135-годишната история на "Каменица", ресторант-бирария, магазин за сувенири, парк с пространство за отдих и отворена амфитеатрална сцена за провеждане на културни и социални събития.
"Пивоварница Каменица" е проект, който олицетворява желанието на компанията ни да продължи своето активно участие в социалния и културен живот на Пловдив - родният град на марката, както и да допринесе за съхраняването и развитието на бирената култура в цялата страна. Силно вярваме, че чрез проекта ще затвърдим лидерската позиция на първата бира в България, като за пореден път ще докажем, че сме иноватори в тази изключително конкурентна среда и първи в бизнеса си", коментира Димо Димов, генерален директор на "Каменица" АД.
На събитието присъстваха Томислав Дончев, заместник министър-председател, Лъчезар Борисов, заместник-министър на икономиката, Негово Превъзходителство Франсоа Бонтан, посланик на Кралство Белгия, Иван Тотев, кмет на Пловдив, Стамен Янев, изпълнителен директор на БАИ, Елза Маркова, председател на КРИБ Пловдив.
"Пивоварница Каменица" ще бъде разположена на 3,5 дка от територията на бившата пивоварна на бул. "Източен" в Пловдив. Разгънатата застроена площ на атрактивния комплекс ще е 1689 кв. м.
На партерния етаж ще са разположени ресторант-бирария с градина и над 160 места за посетители. В ресторанта ще бъде позиционирана и единствената кръгла маса "щамтиш" за приятелите на "Каменица". Също на нивото на партера е разположена микропивоварната и инсталациите за варене на бира, които ще бъдат видими както от ресторантската част, така и при преминаване покрай сградата отвън.
На първи етаж ще има посетителски център и магазин за сувенири. Именно от тази част ще има изградена директна връзка към амфитеатъра и парка на комплекса. Амфитеатърът ще е с капацитет 17 реда с общо около 190 места и ще може да се използва за различни културни, социални събития и концерти на живо.
Цялата визия на сградата носи традиционния дух на фабрика за производство на бира, но прочетен по модернистичен начин. Елементите, носещи усещането на миналото, са комбинирани с модерни стъклени фасади и актуални елементи в парковата среда, така че крайният резултат да е ефектна и модерна структура, пресъздаваща по актуален начин историята и традицията на "Каменица". Автор на проекта е екип на "Арт Ню Вижън", а главен изпълнител – "ГБС Пловдив".
За "Каменица" АД:
"Каменица" АД, водеща пивоварна компания в България, е част от Molson Coors Brewing Company. Компанията е основана в самия зародиш на българската пивоварна индустрия през далечната 1881 г. Дружеството е единственият български пивопроизводител, който съчетава 3 световноизвестни пивоварни традиции – белгийската, немската и чешката, като по този начин очарова своите потребители и клиенти с изключително богато портфолио, включващо местните марки "Каменица", Astika, "Бургаско", "Славена", както и водещите интернационални марки Staropramen, Stella Artois и Beck’s, които произвежда по лиценз.
Безценна част от портфолиото са и вносните марки – белгийските Leffe Blonde, Leffe Brune, Hoegaarden, най-известната мексиканска бира в света Corona Extra, както и изкусителното предложение от страната на сайдера – Великобритания – Carling Cider. За последните пет години "Каменица" АД е инвестирала повече от 70 млн. евро в своето производство, логистика и търговска дейност.