Жалба спря търга за релсовия път по "Борис Трети" за над 40 млн. лв.

Столична община спря процедурата за възлагане на обществената поръчка за за "Реконструкция на трамваен релсов път по бул. "Цар Борис III" – от трамвайно ухо "Княжево" до трамвайно ухо "Съдебна палата", част от проект "Интегриран столичен градски транспорт – фаза ІІ". Причината е постъпила на 30 юни 2017 г. жалба в КЗК, с която е поискана временна мярка – спиране на процедурата. Това ще е така до следващо решение по жалбата за наложена временна мярка или пък определение, с което се отхвърля искането за временна мярка.
Прогнозната стойност на проекта е 40 434 940.92 лв. без ДДС. Той е съставен от 13 части: релсов път, пътни работи, паркоустройство – ландшафна архитектура, конструктивна, водоснабдяване и канализация, телекомуникации, електроснабдителна мрежа, правотокови кабели, контактно кабелна мрежа, улично осветление, геодезия, план за организация на системата за обществения транспорт, програма за управление на строителните отпадъци, план за безопасност и здраве. Времето за изпълнението на проекта е 20 месеца.
Срокът за подаване на оферти изтече в 17:30 часа на 30 юни 2017 г., когато е подадена и жалбата.
Проектът включва рехабилитация на пероните, релсовия път, контактната мрежа, осигуряване на достъпна среда, контролиран достъп, предпазване от шум, обновяване на трамваите, възможност за преустройване към широк трамвай, без да се прибавя трета релса. Предвидена е също възможност релсовият път от Княжево към "Овча купел" да бъде за широк трамвай - мотрисите за широкия трамвай са по-евтини, за тесния влаковете се произвеждат по специална заявка. Запазва се обособеното трасе на трамвай 5, което преди Княжево, от спирка "Шипка", минава в средата. В проекта е предвидена и рехабилитация на обръщателните колела. Оградата на трасето ще бъде подновена и усилена в района на спирките. Ще бъде запазен и живият плет, който е паметник на парковото изкуство.
Предвидена е възможност трамваят по бул. "Цар Борис ІІІ" да бъде "зелен", т.е. проектирането на съоръжения за напояване и отстояние за полагане на хумус са част от проучването. Малък участък от трасето ще бъде изграден при построяването на метростанцията при "Красно село", където съоръжението е на три нива – метростанция, пътен тунел в посока "Житница", а на ниво терен – трамвай. Дължината на този участък е 50-70 м.