Отварят южните локали на бул. "Цар Борис Трети" при МС "Красно село" през юни



Южните локални платна са готови, но движението по тях ще бъде пуснато през юни.
Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова, която провери изграждането на кръстовището на две нива и метрото на бул."Цар Борис Трети" и бул."Гоце Делчев". Обектът е част от третия лъч на метрото. В проверката участва изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев, присъстваха и представители на управляващия орган на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", чрез която се осигурява финансиране на метрото, изпълнители.
В периода 15-20 май през метростанция "Красно село" ще премине тунело-пробивната машина, която ще се запъти към МС 12 на кръстовището на булевардите "България" и "Гешов". Изградена е и половината от тунелната черупка на подземното преминаване на ул. "Житница" под бул. "Цар Борис Трети". Цялостно кръстовището на бул. "Цар Борис Трети" и "Житница" ще бъда завършено през лятото на 2018 г., каза проф. Братоев.
Христо Стефанов, изпълнителен директор на "Монолит София" АД, водещ партньор в обединение "Метро-3-2014" ДЗЗД, изпълнител на позиция 1 от етап 1 на трети метродиаметър, в която попадат МС 14 "Красно село" и пътния тунел на ул. "Житница" под бул. "Цар Борис Трети", отчита трудностите и предизвикателствата при изграждането на обекта. Според него те са:
"Много подземни комуникации, дълбока метростанция, 2 тунела – единият е на метрото, а над него е пътният, много частни имоти за отчуждаване, малка строителна площадка".
До края на май – началото на юни бул. "Патриарх Евтимий" ще бъде отворен за движение, като в близост до метростанциите на "Попа" и при НДК ще се запазят стесненията на булеварда, уточни инж. Стоян Братоев. В края на април вече се полагат тротоарните настилки.
През юни ще започне строителството и на четирите метростанции от етап 2 на третия метролъч. Проф. Братоев уточни, че през май влизат в сила строителните договори за двете позиции на метрото в "Овча купел", а физическото строителство е предвидено за юни.
Конструктивно всичките 8 метростанции от етап 1 на трети метродиаметър ще бъдат завършени до 31 август 2018 година.
Производството на метро влаковете е в ход, първите 5 ще пристигнат в България през втората половина на 2018 година.
Със завършването на трети метро лъч с него ще пътуват по 130 хиляди души дневно, а автомобилите по улиците ще са с 14 хиляди по-малко, около 11 хил. тона ще са спестените вредни емисии годишно, каза Йорданка Фандъкова. Тя припомни, че метрото е най-големият екологичен проект на София.
Щом третият метродиаметър влезе в експлоатация, по трите лъча ще се возят до половин милион души дневно.