Разширяване на производствената гама с близо 40 млн. евро планира "Алкомет" до 2 години


Министърът на икономиката Теодор Седларски посети шуменския завод за алуминиеви изделия "Алкомет" АД, като част от обиколка на структуроопределящи фирми във Варненска, Шуменска и Разградска област.
Директорът на завода Иван Папазов започна министъра с планираните инвестиции в завода, на стойност близо 40 млн. евро, за които преди 2 месеца компанията получи от министерството сертификат клас А.
Той се спря на направените инвестиции през годините, както и обясни подробно намеренията за предстоящи нови вложения и разширяване производствената гама на Алкомет.
Председателя на Надзорния съвет на Алкомет АД Фикрет Индже запозна гостите с работата на фирмата, като след срещата с гостите, сред които бе и директорът на Българо-турската търговска индустриална камара Венцислав Венков, те направиха обиколка в трите производствени цеха – леярен, валцов и пресов.
Преди 17 г. "Алкомет" започна производство, което достигаше 400 т. на месец medication vytorin, а сега произвежда 6000 т. на месец. Досега компанията е инвестирала 80 млн. евро.
Сега компанията планира да инвистира около 40 млн. евро и до 2 години да увеличи капацитета си с над 35%., като създава продукти с принадена стойност и за автомобилната индустрия.
За новите инвестиции компанията получи сертификат за "клас А". На първия етап се предвижда да бъдат разкрити 100 нови работни места са свързани с увеличаване на капацитета, разнообразяване на продуктовата гама, повишаване на производствената ефективност, оптимизиране и подобряване на техническите и технологични параметри на процесите и осигуряване на по-високо качество на произвежданите валцови и пресови изделия.
Средствата ще бъдат вложени и в трите цеха на завода, предвижда се изграждането и на нова сграда. Това ще позволи на компанията да разшири портфейла си, включително с по-специални продукти с по-висока добавена стойност. В резултат се очаква оборотът да нарасне с близо 50%, а броят на работниците да достигне 1000.
Компанията се нарежда сред 100-те най-добри български фирми по приходи от дейността и ръст на печалбата, както и сред 20-те най-големи български износители. Над 90% от продажбите са насочени към страните от ЕС, главно Германия, Полша, Италия, Австрия и Дания.