С велосипед от жк "Люлин" до Банкя и от "Арена Армеец" през Студентски град до Витоша






На 1 март от 13 часа се провежда Заседание на специализиран състав на Общински експертен съвет по устройство на територията в разширен състав.
Проучвания за трасета за велосипедни алеи са две
- трасе, свързващо ж.к. "Люлин" с гр. Банкя;
- трасе, свързващо зала " Арена Армеец, Студентски град и ул. "Филип Кутев".
Проучването от София до Банкя е възложено от главния архитект на София арх. Здравко Здравков в края на октомври 2016 г. Автор на разработката е ОП"Софпроект – ОГП".
Ходенето пеша и велосипедното придвижване са едни от социално вежните и достъпни подобрени на здравето, смятат се за пълноценене отдил на пренатоварената психика от увеличаващия се стрес. Формирането на общества, сближаването на местни общности е последващ ефект от осигуряването на среда за тези две дейности. Какво е необходимо – пешеходни зони, като "главните" в малките градове, и велотрасета.
Трасето до Банкя
Предвижда се да бъде с дължина 5.5 – 6 м., колкото е алеята около Панчарево, построено през миналата година от "Калистратов груп". От цялата дължина на трасето малко над 3 км са в град Банкя, останалите в пътищата за достъп. Пешеходните ленти се отделят от вело трасетата, като пешеходните са с габарит 1.85 м, а вело двупосочно- 2.85 м. Има места на споделено движение на пешеходци и еднопосочно за велосипедисти.
Поради нееднородния характер на трасето и неговата значителна дължина се предлага разделянето му на участъци, които биха могли да се реализират поетапно:
-Участък от продължение на бул. "Царица Йоанна" – заподно по р. Банска – до мост на ул. "Земеделска". Той от своя страна е разделен на 3 подучастъка.
-Вторият подучастък е от р. Банска и мост на ул. "Земеделска" до мост на ул. "Васил Петлешков" в Банкя, кв. "Изгрев"
-Третият участък е в Банкя – откв. "Изгрев – изток" до мост на ул. "Щастие" (Иванянско шосе)
-Четвъртият участък е по р. Банска в Банкя – кв. "Изгрев" – запад от мост на ул. "Щастие" – под жп мост до жп гара Банкя.
От "Софпроект – ОГП" предлагат да се изработят ПУР, които включват необходимите УПИ за корекции на река Банска и Шуеовица поради факта, че те носят рискове от наводнения; да се изработи комплексен инвестиционен проект, който включва не само корекциите но и планове за подзимната инфраструктура и др.; да се оптимизира планът за етапност; да се предвидат средства; за разширенията на урбанизираната територия, прилежаща на изградените ччасти на София в посока северозапад и попадащищи н "Люлин", "Филиповци" и "Република" , да се изработи подробна транспортна и инфраструктурна схема с точност 1: 2000.