Нов хипермаркет за дома и градината строят в Ямбол
Започна изграждането на хипермаркет за дома и градината "Практикер" в Ямбол. Първата копка направиха кметът на община Ямбол Георги Славов и председателят на съвета на директорите на "Видеолукс холдинг" Тодор Белчев, след като бе отслужен тържествен водосвет, информират от общината. Главен изпълнител на обекта е фирма "Автострой" ООД, а проектант е архитектурно студио "АТЕК".
Магазин "Практикер" в Ямбол е с разгъната застроена площ от близо 6 800 кв. м и е разположен с лице на две улици - ул."Граф Игнатиев" от запад и ул."Обходен път Юг" от юг, в непосредствена близост с "Технополис". Търговската зона заема основната част от сградната площ, достъпна за клиенти. Състои се от главна търговска зала със сектор "Градина" с обща площ 4279,5 кв. м, и зала "Строителство" с площ 628 кв. м. В складовата зона са обособени склад за стоки с площ от 1226 кв. м и помещение за рязане на дървени плоскости с площ 88 кв. м. За улеснение на посетителите е предвиден паркинг за 144 автомобила.
Магазинът следва обновената концепция и новата модерна визия на веригата. На достъпни цени той ще предложи на жителите на града и околността богат асортимент от над 40 хиляди продукта на водещи световни и български производители в различни категории-строителни материали,санитария,фаянс,теракот, ламиниран паркет, инструменти за ремонта и градината,осветителни тела,бои и декорация,градина, къмпинг, авто- и велоаксесоари.
През 2014 г., след придобиване на веригата магазини "Практикер", ръководството на "Видеолукс холдинг", организира конкурс за нова, концептуална визия на магазините от веригата. В конкурса участват пет проектантски и дизайнерски екипи. Избран е проектът на архитектурно студио АТЕК, с Управител доц. д-р арх. Валери Иванов. Автор на концепцията е водещият проектант в студиото арх. Калоян Колев. Идеята на новата визия от една страна е свързана с преструктуриране на фасадите и по конкретно входно-изходния вестибюл, чрез трансформирането му в архитектурен елемент с портален характер и емблематична визия, декориран с нарези символизиращи дейности с дърводелски и строителни машини. Декорът е пренесен и по фасадните плоскости във вид на фигура наподобяваща разгъващ се, дърводелски метър.
От друга страна е въведена и цялостно нова организация на интериора на магазините. Функционалната структура е значително подобрена. В интериора има повече светлина и цвят.
През 2015 и 2016 г. са изградени два нови магазина – във Варна и в Пловдив. Преустроени са три съществуващи магазина – в Стара Загора, Русе и Бургас.