Инж. Радослав Михайлов: Допринесохме с опита си за добрата организация. Свършихме работата благодарение на усилията на всички
Брой 5, "Градът Инфраструктура"
Строежът на втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път се състои в изграждането на шестлентов габарит по съществуващия околовръстен път на София, който е част от републиканската пътна мрежа на България по път II-18 от км 0.780 до км 6.300. В рамките на 5.5 км трасе има 3 пътни възела и пет големи съоръжения. Тази интензивност и наситеност със съоръжения се отразява на работата и организацията на движение. Първият километър от новия път пресича последователно две съществуващи жп линии чрез надлез, като под отвора на съоръжението е разположен бъдещият булевард "Стефансон". При км 3.176 пътят пресича път II-81 (СОП - Лом), където е разположен пътен възел на бул. "Ломско шосе". След него се насочва към отклонението за село Мрамор при км 3.996, където пресичането е решено с напречно преминаване на пътя за село Мрамор на второ ниво. При км 5.109 СОП се включва към Северната скоростна тангета, която минава на второ ниво.
Вторият участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път бе изпълнен в изключително кратък срок – 10 месеца, и без спиране на движението, което доведе до допълнителни затруднения. Той беше реализиран благодарение на много добрата координация и взаимодействие между всички участници в строителния процес. Възникналите проблеми се решаваха ежедневно на място. Приносът на строителния надзор в този процес се състои в навременната и бърза реакция на колегите от целия консултантски екип, изразяващи се в координация на строителния процес, одобряване на влаганите строителни материали, контрол за качеството на изпълнение на строителните работи, следене за изпълнение на графика от страна на изпълнителя, даване на указания за наваксване на изоставането в определени етапи от строителството. С постоянното си присъствие и опита си допринесохме за създаване на добра организация на строително-монтажните работи и спазване на технологичната последователност на отделните видове работи. Ние изготвяхме необходимите строителни книжа, изискващи се по българското законодателство.
Строителният надзор оказа съдействие на възложителя и изпълнителя при решаване на възникналите проблеми и издаване на необходимите разрешения и документи от столичните райони "Люлин", "Връбница" и "Надежда", на чиято територия се намира строежът, при съвместните действия с органите на КАТ за временната организация на движението за безаварийно преминаване на изключително тежкия трафик, както и при координиране на работата с ЧЕЗ, ВиК дружествата, "Топлофикация" и други. Вторият участък от Западната дъга на СОП беше завършен качествено и в срок с усилията на всички участници в реализирането на проекта
Другите обекти на "Пътконсулт 2000"
- Проект за рехабилитация на пътищата на Пловдив, включващ "Реконструкция и рехабилитация на бул. "Руски", бул. "Коматевско шосе", бул. "Шести септември" и бул. "Северен".
-"Изграждане на подпорни стени по републикански път ІІІ-609 "Трявна - Дряново" при км 48.173; при км 48.257; при км 49.285; при км 49.713 и при км 51.990"
"Извършване на неотложни възстановителни видове СМР на път III-506 Горски извор (1-8) - Светлина – Минерални бани – Караманци от км 15.100 до км 40.700"
Пред старт е работата по "Строителство на път I-9 Слънчев бряг – Бургас, обход на Поморие, участък от км 217. 000 до км 222. 849.41