Инж. Иван Илиев: Задачата ни е до края на 2016 г. да завършим покривните конструкции на станцията

Брой 5 от " Градът Инфраструктура"
Инж. Илиев, тунелният участък на МС 12-ІІ се оказа много труден, но вие се справихте с трудностите. По-леки ли са новите метростанции от трета линия на метрото при "Попа", НДК и Медицинска академия? Как поделяте работата си с партньорите?
"Станилов" ЕООД като член на обединение "Метро Билд Център" изпълнява от началото на 2016 г. метростанция №10 от трети метродиаметър. Метростанцията е разположена под бул. "Патриарх Евтимий" в непосредствена близост до бул. "Витоша". С подлез от източната страна се осъществява връзката с метростанция НДК на втори метродиаметър, а от западната страна – с 2 входа и подлез се излиза на ул. "Княз Борис I" и градинката пред църквата "Св. Георги".
Тази метростанция е изцяло подземна и ще бъде изградена по милански способ с укрепващи шлицови стени, покривни плочи, подземни изкопи и конструкции. За да премине трасето под изграденото вече трасе на втори метродиаметър, станцията е проектирана с дънна плоча на 24 м под земята.
Голяма е отговорността и от факта, че станцията, която изграждаме, е в непосредствена близост до високи жилищни сгради с плитко фундиране. За целта постоянно следим изградената система за мониторинг на сградите и терена.
Задачата ни е до края на 2016 г. да успеем да завършим покривните конструкции на станцията и към края на май 2017 г. да пуснем движението на обществения транспорт до Петте кьошета.
Как се строят метростанциите, кои са особеностите на обекта?
Изграждането на станциите е свързано в единен график с прокопаване на тунелното трасе с тунелопробивната машина. Голяма отговорност е съвместяването на работите по изкопите и конструкциите и даването на възможност "къртицата" да "влезе" и "излезе" от станциите. Затова се предвиждат допълнителни укрепителни работи за заздравяване на почвата и уплътняване на отворите за преминаване със съвременни инжекционни и анкерни дейности.
Заедно с партньорите от "Джи Пи Груп" и "Интерпром" трябва да изградим освен станциите при Медицинска академия, на бул. "Витоша" и при ул. "Граф Игнатиев" и релсовия път, контактната мрежа и всички електро- и телекомуникационни съоръжения.
Като се има предвид, че вече на трети участък на метрото работим заедно с партньорите от консорциума, може да се каже, че всички решения се взимат на базата на натрупания съвместен опит в сложната система за работа в инфраструктурните обекти в София.
Акцент
Целта ни е към края на месец май 2017 г. да пуснем движението на обществения транспорт до Петте кьошета.
Всички решения вземаме на базата на натрупания съвместен опит в сложната система за работа в инфраструктурните обекти в София.