Жечко Кюркчиев, управител и съдружник в ТЕСИ: Всяка година създаваме и реализираме нови проекти
Новият брой 5 на списание ГРАДЪТ
Г-н Кюркчиев, какво е развитието на този сегмент на пазара - електрически бойлери, къде е мястото на ТЕСИ в момента на пазара в България и в Европа и какви са целите и перспективата за развитие?
- Електрическите бойлери са един много популярен и нискоинвестиционен начин, за да имате в дома си топла вода. Сегментът пряко се влияе от инвестиционните процеси, но има и голям потребителски дял, който е свързан с експлоатационния живот на продукта.
От много години ние в ТЕСИ разглеждаме възможностите на европейските и световни пазари като цел и средство да растем адекватно на дните, в които живеем и работим.
Най-важната ни характеристика е нашата идентичност, базирана на създаването и внедряването на иновативни и в повечето случаи уникални решения, които сме разработили сами и с които даваме много повече на крайния потребител на изделията ни - повече топла вода за по-малко разходи.
ТЕСИ безспорно е лидер в България, но с особена гордост можем да заявим, че вече сме и четвъртият в Европа по размер производител на електрически бойлери с намерението поредната ни стъпка - трети в Европа, да е достигната не по-късно от края на следващата година.
Може ли да представим основните показатели на проекта за фабрика за електрически бойлери в Шумен?
- Основните показатели са, че инвестицията за реализиране на проекта е в размер на 15 млн. лв. и е част от стратегията за бърз растеж на компанията. Новите производствени мощности са разположени на територията на действащия завод за електрически бойлери на компанията в Шумен. Нови 80 работни места са вече факт. Най-впечатляващ за всички наши партньори беше срокът, в който се реализира този проект - от първата копка до пълното оживяване на новите линии на практика изминаха 10 месеца, което впечатли и партньорите ни с много по-голям опит. Сега капацитетът на завода е повече от 1 млн. електрически бойлера, които можем да произведем за 11 месеца (условно това е една година) при двусменен режим на работа. Не открихме нови работни места точно с откриването на завода, защото много по-рано ние вече бяхме създали новите екипи и те бяха обучавани почти година успоредно с процеса на изграждане на завода. За да достигнем пълния капацитет обаче, ще е нужно да назначим още 50-70 нови специалисти.
Вие имате патенти и внедрени собствени иновации?
- Процесът на създаване и внедряване на иновативни решения е нашата визитка - както вече споменах, това е и нашата идентичност - решения, популярни като турболатор, Piston effect и Insitech системи дават много повече на потребителя. Имам предвид реално измерим и доказан резултат, а не просто имагинерни декларации, което е характерно за някои от играчите в България и на пазарите, на които оперираме.
Каква е ролята на работната среда и интериора за повишаване на продуктивността?
- В ТЕСИ вярваме, че колкото повече дадем, толкова повече ще получим - целта ни да бъдем предпочитан работодател е обвързана с много сериозна стратегия и инвестиционна програма, която да изпълни намеренията ни, свързани с битовата среда и интериора на завода, мястото за почивка и пр. - вярваме, че това е нещо, което дължим на хората, които са се доверили на ТЕСИ в качеството ни на работодател.
Какви са бъдещите планове за инвестиции в нови производства и развитие - в България и в чужбина?
- В ТЕСИ инвестициите са процес и по тази причина всяка година ние създаваме и реализираме нови проекти както в създаването на нови продукти, така и в нови технологични и индустриални решения - и в двата аспекта в следващите две години имаме амбициозен план за пускане на пазара на нови продукти, свързани с определени пазари или нови категории – все интересни и предизвикателни за екипа на ТЕСИ цели, което ни кара да се чувстваме пълноценни и удовлетворени.