Започна строителството на 630 м тунел след театъра "Зад канала" и МС 5 на бул. "Вл. Вазов"






Започна строителството на нов участък от третия лъч на метрото от Малък градски театър "Зад канала" до бул. "Владимир Вазов". Тунел с дължина 850 м ще свързва МС5 при театъра с МС 8 на бул. "Вл. Вазов".
"Започна изграждането на тунела, който ще свърже метростанцията на Малък градски театър "Зад канала" с 8-мата метростанция, която е на бул. "Владимир Вазов". Помните, че там остана един участък нереконструиран, където именно ще се изгражда метростанцията", каза кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно с изп. директор на "Метрополитен" АД проф. д-р Стоян Братоев направиха първа копка на новия обект.
Новият обект е част от изпълнението на Етап 1 на трети метродиаметър и включва участъка от МС 5 до МС 6. На инспекцията на строителните работи на МС 6 от линия 3 на метрото присъстваха и представители на изпълнителите в обединение "Метростроителство" – "Трейс Груп Холд" и "Евро Алианс Инженеринг".
Метростанция 6 от Линия 3 е разположена частично под бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и частично под тротоара от страната на парка "Заимов", непосредствено преди бул. "Янко Сакъзов". Тя е част централния участък на Линия 3, обособена като Етап 1 на Проекта за разширението на метрото в София, който е включен в Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ) 2014-2020 г.
Заедно с този участък и новите, които предстои да се започнат до кв. "Овча купел", ще свържем големи жилищни райони като "Овча купел", "Красно село", "Хаджи Димитър" с центъра. С метро разстоянието от големите жилищни квартали до центъра ще се изминава в рамките за 8-10 минути, допълни кметът Фандъкова.
"В момента се изграждат 7 метростанции и работата върви по график, като изпълнението на строителните дейности е около 17%", уточни директорът на столичното метро. В София вече са и първите 12 ТИР-а с части на тунелопробивната машина. Очакват се още 87 камиона. Машината тежи 1 600 тона. Транспортира се с няколко кораба по реките Рейн - Дунав от Германия до пристанището в Лом и оттам с камиони до София.
През 2019 г. трябва да бъде пуснатв експлоатация целият участък и София да има поне 12 км нови линии на метрото с 12 метростанции и над 500 000 души дневно да ползват най-удобния екологичен градски транспорт. С изграждането на 3-ата линия се очаква вредните емисии да се намалят с 90 000 тона годишно, информира кметът Фандъкова.
Началото на тунела на участъка "МС 6 – МС 5" започва северно от метростанция 6, от забой, разположен под изпълнената конструкция на метростанцията. Строителството на този тунел ще се извършва по Нов австрийски тунелен метод, а на самата метростанция – по открит способ в укрепен котлован. Общата дължина на участъка е 850 м, а на метростанцията – 120 м, РЗП на МС 5 е 4960 кв. м.
Стойността на СМР на участъка е 29.824 млн. лв. Срокът на строителство е 30 месеца.