Чавдар Младенов, "Джи Пи Груп": В нашата работа наблягаме на това общественият интерес да бъде защитен
Чавдар Младенов, ръководител на отдел "Проучване и проектиране", "Джи Пи Груп", участва във ФОРУМ ГРАДЪТ 2016: Бъдещето на българските градове. Той представи емблематичните за компанията обекти, които бяха завършени тази година - Западната дъга на СОП, участък 2, 5.5 км трасе с 3 пътни възела, и МС 12-ІІ "Витоша" пред "Парадайз".
"Джи Пи Груп" беше част от обединението ("Метро Черни връх 2013", съставено от "Станилов"ЕООД, "Метропроект" - Прага, и "Джи Пи Груп"), което изпълни МС 12-ІІ "Витоша".
Строителството продължи 719 дни, и съвсем наскоро открихме обекта. Строихме по милански способ – беше разделена на сегменти с дилатационни фуги. Този метод се използва, за да се възстанови движението на засегнатите участъци от пътната инфраструктура, колкото се може по-бързо. Ние управляваме обществения интерес и намесата в общото движение на трафика в града следва да е съвсем малка, за да не смущаваме гражданите. Това рефлектира върху реномето ни - нашето, на Метрополитен, на Столична община. Затова много внимателно се прави организацията на движението, която за някои обекти се сменя по няколко пъти.
Тунелът беше изграден по ново австрийски метод изградихме тунела – имаше трудности и проблеми, но се справихме със ситуацията максимално добре. тунелът беше изграден за 4 месеца.
МС "Витоша е дълга 171 м широка 17.8 м, в най-дълбоките участъци се достига до - 13. 26 м. Има 2 вестибюла и странични перони, 6 входа чрез подлези.
Трудности на моменти ни създадоха непълнотите в картите на подземния кадастър и неточностите, които има там. Наложи се да преработваме проект заради съществуващи трасета, които не са отбелязани на кадастралните карти.
Организацията на движение – в градска среда е много трудна.
Западната дъга на Софийския околовръстен път, участък 2, е другият обект, който завършихме тази година. В него отново работихме в обединение (ДЗЗД "Европейски пътища", съставено от "Джи Пи Груп", "Автомагистрали - Черно море" АД и "Пътстройинженеринг"АД) с възложител е Агенция "Пътна инфраструктура". Завършихме обекта за 328 дни. съставен е от няколко подобекта . Има три пътни възела. "Стефансон" е полудетелина. На "Ломско шосе" има кръгово с директни връзки на долно ниво. Пътен възел "Северна скоростна тангента" е пълна детелина с 6 ленти за движение и 2 аварийни.
При такива дълги площадкови обекти осигуряването на безопасността по цялото трасе на обекта е много трудна. Не само за да се опази строителният обект, но по-скоро да се запазят хората, които живеят в близост. В случая говоря за безопасността на хората, които живееха от другата страна на Западната дъга.
В нашата работа ние много наблягаме на това общественият интерес да бъде защитен, по време на строителството възникват трудности, появяват се трудни за овладяване ситуации, но в крайна сметка приоритетът на всички нас са гражданите - тяхното спокойствие при изграждането на обектите и качеството им, когато са завършени.