Йордан Куванджиев, изп. директор на Green Life Resorts: Осигуряваме пълноценна и незабравима ваканция на своите гости
Управляваме над 2000 апартамента, гарантираме напълно комплексна услуга - от пълно туристическо обслужване, пропърти и фасилити мениджмънт, търговски дейности до поддръжката на плажа



Списание ГРАДЪТ, бр. 4, август-септември, 2016
Г-н Куванджиев, може ли да резюмирате основните типове активи и състоянието на портфолиото на Green Life Resorts, които управлявате?
- Green Life Resorts е дружество, което е изключително важно за имиджа на целия холдинг, тъй като именно то е лицето пред широката публика, която ни свързва главно с хотелиерския ни бизнес. Но дейността на Green Life Resorts има много повече функции в няколко различни направления.
От една страна, ние управляваме пет хотела на ключови дестинации, като, разбира се, осигуряваме пълния пакет от туристически услуги. В портфолиото ни са емблематичният Green Life Beach Resort в Созопол, Green Life Family Apartments в Пампорово, Айвазовски парк в Поморие, Green Life Ski&Spa в Банско. Както хотелиерската ни услуга, така и фасилити мениджмънт услугата ни включват всичко, от което клиентите - собственици, наематели или туристи, биха имали нужда.
Управляваме над 2000 апартамента, прилежащите към тях общи части, но това е само базисната функция, която имаме. Туристическите услуги включват цялостната грижа за настаняването, комфорта, качеството на почивката на гостите ни, ангажимента да им осигурим заведения за хранене и обслужване от висок клас, възможности за забавление и спорт, грижа и пълно съдействие при настаняването и пълноценната ваканция и на най-малките ни гости.
Имаме отделно подразделение за фасилити мениджмънт, като компанията отговаря и за цялостното обзавеждане и наличието на изискана, удобна мебелировка в комплексите. В отговорностите на дружеството влизат и търговските дейности - грижим се да бъде налична пълната гама магазини, тъй като държим да осигурим всички необходими добавени услуги, така че клиентите да не са лишени от нищо, с което разполагат на мястото, на което живеят за постоянно - като започнем от магазин за свежи плодове и стигнем до колела за децата. Искаме да ги накараме да се чувстват сякаш са на вилата си за почивка и същевременно разполагат с удобствата, които градът предлага.
В дружеството ни попада и компания, специализирана в грижата и поддръжката на плажа, на който е разположен емблематичният ни проект до Созопол. Ние вярваме, че за да се запази романтиката на плажа, за да бъдат дюните винаги защитени, пясъкът - златист, а водата - кристална, трябва да се полагат усилия, като се добави и необходимата доза удобства. Така осигуряваме пълноценна и незабравима ваканция на своите гости.
Какви дейности включва управлението на обектите на Green Life?
- Едната от услугите, включени в професионалното управление, е традиционният пропърти мениджмънт. В контекста на ваканционните ни комплекси ние се грижим за цялостната техническа поддръжка - контролираме и поддържаме в безупречна изправност инсталациите и оборудването, организираме високото санитарно ниво на всяко кътче от обектите, поддържаме зелените площи, живата растителност, дворните пространства, алеите, менажираме местата за паркиране. Разбира се, грижим се за басейните и СПА центровете, за охраната и достъпа до комплексите, осигуряваме пълно административно обслужване на собствениците и наемателите. Нашата цел е гостите ни да не се грижат за нищо освен за пълноценната си ваканция. За целта освен традиционен подход е нужен и индивидуален. Различните клиенти имат и различни изисквания за удобство, затова и ние се опитваме да подхождаме с готовност да удовлетворим персоналните желания на гостите си.
Управлението на имотите ни включва и познатите хотелиерски и ресторантьорски услуги, които адаптираме и променяме според желанията на нашите клиенти. Във всеки момент се стремим да предлагаме безкомпромисно качество.
Какви са основните предизвикателства при поддръжката на различни и много на брой имоти?
- Повечето предизвикателства, пред които се изправяме, са свързани не толкова с броя, колкото с характера на имотите. Изградили сме схема на работа, благодарение на която успяваме успешно да менажираме целия процес от начало до край. Предизвикателствата идват поради спецификите на отделните имоти - къщите например имат нужда от много повече грижи в сравнение с апартаментите. Разбира се, морските комплекси включват и поддръжка на плажовете, басейните и прилежащите им съоръжения. Обектите в зимните курорти от своя страна трябва да обезпечат спецификите на пълноценната ски ваканция, но трябва да бъдат и достатъчно атрактивни, за да привличат гости и през летния сезон.
Предизвикателство е и успешното комбиниране между нашата концепция на работа и персоналните разбирания на клиентите за понятието поддръжка. Като цяло мисля, че колкото по-пълна и качествена услуга им се предлага, толкова по-малко изисквания биха на отделни гости могли да възникнат. Все пак е разбираемо, че хората с малки деца например често имат повече и по-специфични нужди спрямо другите посетители на комплексите. Смятам, че успяваме да оставим всички доволни.
Какво е мястото на фасилити мениджмънта?
- Ролята на фасили мениджмънта става все по-значима и определено е една от услугите, които могат да са решаващи при избора на ваканционен имот. Тази тенденция може да се види не само в България, но е валидна от дълго време и в световен мащаб. Фасилити мениджмънтът премина важна трансформация - той се превърна от лукс в част от задължителния пакет услуги, които всеки комплекс, предлагащ ваканционни жилища, трябва да включва. Нашите клиенти търсят определен стандарт и удобства, които включват и добра поддръжка на имота им и на прилежащите към него площи. Това е и основен мотив за много купувачи да вземат решение да придобият къща при нас. Ние им даваме възможност да имат собствено пространство, без да им се налага да полагат немалкото задължителни грижи за него. Притежанието на къща на морето например е стъпка, на която много хора не се решават именно поради логистичната невъзможност да се грижат за нея. Ние елиминираме този проблем, при това успешно.
Какви са вашите стандарти и цели по отношение на управлението на активите, какви са нуждите и изискванията на клиентите и как те се променят?
- Стандартите и целите ни са обвързани с удовлетвореността на нашите клиенти. Стремим се да им дадем комфорт, спокойна почивка и най-вече дом. Създаваме обграждаща среда за цялото семейство и държим на поддръжката на цялостната околна среда и на природата, които са неизменна част от нашите комплекси.
От изключителна важност за нас е стриктното спазване на тънката граница между менажирането на един имот и уважението към частната собственост на клиента. По отношение на промените в изискванията на клиентите – може да се каже, че те искат все повече грижи за собствеността си с времето. Повечето хора, които идват при нас, търсят напълно уредена среда и ваканция. Част от тях търсят и доходност.
Как доброто управление повишава стойността на активите?
- От една страна, доброто управление удължава живота на сградите, като това, разбира се, е валидно за всеки вид проект, независимо от целите и предназначението. Същевременно правилната поддръжка подобрява облика и цялостната визия на обекта, което естествено се отразява на стойността на активите. Може да се каже, че това е пряко, механично подобрение.
Но не по-малко важен е и имиджовият ефект, което осигурява професионалната поддръжка. Когато един проект се позиционира като добре управляван, не просто като добре изграден, това засилва цялостното доверие на клиентите в него.
Не на последно място от значение е осигуряваната доходност от имота. Един проект, който се управлява успешно, има постоянна заетост и носи по-висока доходност на своите собственици. През последната година инвестицията в къща в нашия проект в Созопол се очерта като добра възможност. Много собственици не само почиват в къщите си в комплекса, но и печелят от тях, отдавайки ги под наем.