7,6 млн. евро инвестира в 13 обекта търговска верига "Т Маркет"


Bepигaта "T Маркет", coбcтвeнocт нa "Maĸcимa Бългapия" планира да открие тази есен 13 нови търговски обекта. 12 от тях , са бивши магазини от веригата "Пени маркет", като към тят добавя и един новоизграден търговски обект в град Елин Пелин. От 20011 г. компанията използва около 7000 кв. м сух склад за пакетирани продукти в Елин Пелин.
Инвестициите, свързани с разрастването на компанията и откриването на новите обекти, възлизат на 7,6 млн. евро. В новите обекти ще заработят най-малко 250 нови хора и общият брой на работещите в компанията ще надвиши 1 200.
По този начин, веригата увеличава броя на търговските си обекти от 48 до 61, а търговската площ от 44 600 кв. м. на близо 57 000 кв. м, информират от компанията.
Признанието на клиентите и нарастващият оборот ни позволиха да се разширяваме, независимо от факта, че пазарът на дребно в България е много конкурентен и ние наблюдаваме, как някои от чуждестранните вериги не издържат на това и затварят, сподели Едвинас Волкас, Главен изпълнителен директор на "Максима България".
Разрастване извън столицата
С новооткриващите се през есента обекти, "T Маркет" разширява и присъствието си в 12 български града – Елин, Пелин, Ловеч, Павликени, Попово, Омуртаг, Бяла Слатина, Козлодуй, Берковица, Радомир, Разлог, Раднево и Гоце Делчев.
Първите нови магазини се очаква да приемат клиентите си още през септември, като сред широкия асортимент от разнообразни стоки, с приоритет са българските производители и местните доставчици.
Компанията, която вече 10 години е на българския пазар, отчита ръст на продажбите от 10.4% , което се равнява на 72.4 млн. евро без ДДС.
През 2015 г. веригата е инвестирала 2,3 млн. евро в развитие на българския бизнес, като са били открити четири нови магазина и обновени някои от вече съществуващите обекти.
С тазгодишната инвестиция, веригата магазини изпреварва по брой обекти Кауфранд и се нарежда на трето място, след Билла (със 100 обекта) и Лидл (80 магазина).
Оборотът на търговската верига се е увеличил с 10%, а приходите й за първото полугодие засега показват увеличение с 13.3%. Това нарежда ритейл веригата на шесто място сред другите на пазара, "Кауфланд", "Лидл", "Билла", "Фантастико" и "Пикадили".
"Максима България"е част от литовската компания Maxima Grupe, която включва компании, опериращи в пет страни – Литва, Латвия, Естония, България и Полша. Групата притежава общо 532 магазина от веригите Maxima X, Maxima XX, Maxima XXX, Aldik и T MАRKET. В Литва те са 233, в Латвия - 149, в Естония – 74, в България - 48 и в Полша – 28. Служителите на Мaxima Grupe са повече от 31 хиляди във всички страни.