Приоритетите на София поставят пред новия зам.-кмет по транспорта Евгени Крусев гражданите от "Спаси София"
Назначаването на нов заместник-кмет по транспорта на София, 27 годишният Евгени Крусев, е повод да се припомнят приоритетите на столицата, свързани с градския транспорт и градската среда, както и проектите, над които трябва да продължи да работи наследникът на Любомир Христов, смятат инициаторите на гражданската инициятива "Спаси София".
Те вярват, че Евгени Крусев е човекът, който ще приоритизира развитието на градския транспорт, велотранспорта и пешеходното движение, в тясно сътрудничество и непрекъснат диалог с гражданските организации, чиито предложения дълги години бяха игнорирани или "оборвани". Увереност в тази насока им дава фактът, че Евгени Кусев е активен участник в транспортния форум forum.gtsofia.info и любовта му към градския транспорт ще е основата за провежданите от него политики.
Гражданите от "Спаси София" очакват новият заместник-кмет сериозно да се заеме час по-скоро с приоритетите, свързани с траспорта и градската среда на столицата. Ето кои са те:
- Приоритетно развитие на екологичния електротранспорт:
- Стратегия за запазване трамвайните трасета;
Реконструкция и модернизация на трамвайните трасета и депа;
Изграждане на трамвайните трасета до Дървеница, по бул. Копенхаген и в кв. Модерно предградие;
Изграждане на обещаните през 2010г. 10 нови тролейбусни трасета;
Изграждане на транспортни терминали с буферни паркинги за прекачване от автомобил на скоростен градски транспорт и обвързването им с крайградските, междуградските автобусни линии и жп мрежата;
Осигуряване на предимство на градския транспорт в градската среда:
- Поетапно изграждане на система от БУС ленти, която да облекчи градския транспорт, там където автомобилният трафик го затруднява;
Изграждане на трамвайни ограничители по основните трасета, по които има конфликт между автомобилния и трамвайния транспорт;
Въвеждане на система за приоритетно преминаване на градския транспорт през кръстовищата;
Строг контрол при изграждането на нова или ремонта на съществуваща инфраструктура:
- Недопускане на скандални ремонти чрез подобряване на надзора, но и на качеството на самите проекти;
Въвеждане на нощен градски транспорт по подобие на всички европейски столици;
Спешно довършване на интегрираната билетна система:- Въвеждане на електронна система за тарифиране във всички видове транспорт;
Интегриране на системите на наземния градски транспорт и метрополитен;
Интегриране на системата на градския транспорт с вече обявената за концесия система за наемане на велосипеди;
Интегриране на системата на градския транспорт с тази на БДЖ;
Създаване на модерна, user-friendly и актуална мобилна апликация за градския транспорт;
Въвеждане на иновативни решения за таксуване – плащане с карта, с телефон и т.н.
Реформа на системата за паркиране в София:
- Освобождаване на големи булеварди и важни улици от паркирани автомобили;
Спешно изграждане на подземни и многоетажни паркинги;
Пешеходни зони и велодвижение:
- Затваряне на улици в центъра на града и превръщането им в приятни, модерни и удобни пешеходни пространства;
Въвеждане на широка зона за споделено движение, ползвайки добрите практики от градовете в Западна Европа;
Стратегия и инвестиционен план за ремонт на тротоарите в целия град;
Изграждане на система от адекватни велотрасета, опасващи целия град и даващи възможност на хората да достигнат всички важни точки на града само с велосипед;
Ревизия на готвената концесия на системата за велосипеди под наем и предоставяне на възможност за много по-амбициозно покритие на системата, броя на велостоянките, обвързаност в веломрежата и велосипеди, налични за наемане;
Изграждане на велогардероби за лични велосипеди с необходимата охрана срещу кражби.
- Стратегия за запазване трамвайните трасета;
"Изброеното е само част от нещата, които в най-кратки срокове трябва да се случат в София, ако искаме градът ни да започне да се развива в правиланата посока. Искрено се надяваме, че г-н Крусев ще намери необходимите сили, воля и желание да се справи с натрупаните от години проблеми", заключават инициаторите в писмо, публикувано на сайта на инициативата http://spasisofia.org