10 млн. евро е инвестицията в стартиращия днес проект Полиграфия Офис център – фаза 2
Със завършването му в края на 2017 г. ще има нови 10 000 кв. м отдаваема офис площ клас А




Днес официално бе направена първата копка на втората фаза от Полиграфия Офис Център. Проектът е съвместна инвестиция на Northridge Capital - частен фонд за инвестции в недвижими имоти, базиран в Лондон и водещия български холдинг в сферата на недвижимите имоти AG Capital.
Инвестицията във втората фаза на Полиграфия е 10 млн. евро, а стойността на целия проект след реализацията му на пазара се очаква да достигне 50 млн. евро.
Това е един от значимите офис проекти в столицата, чието завършване е планирано за края на 2017 година. Той ще добави нови 10 000 кв. метра отдаваема офис площ клас А към вече оформилата се бизнес зона на бул. "Цариградско шосе" .
"Само 4 години след завършването на първата фаза на Полиграфия Офис Център днес сме свидетели на тази мащабна реализация на изключително перспективния и важен в архитектурно, урбанистично и бизнес отношение развитие на района проект". Това отбеляза заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков при изпълнението на първа копка по проекта.
Полиграфия Офис Център фаза 2
Разполага с 10 000 кв. м разгъната застроена площ.
Инвестицията е 20 млн. лева.(10 млн. евро).
Проектант на сградата е "Ателие Серафимов Архитекти"
Изпълнител на строителството е "Главболгарстрой".
Това е модерен бизнес комплекс, изграден изцяло според международните стандарти за сгради клас А. Проектът е неразделна част от една от архитектурните емблеми на София – Полиграфическия комбинат "Димитър Благоев".
Проектът, с обща РЗП 25 000 кв. м, позволява разделяне на отделни офиси с квадратури от 500 до 2 000 кв.м. Светлата височина на проекта е 2.8 м. ПРоектъ предвижда: "зелена" концепция на общите части, технология за пречистване на въздуха, система за сигурност и професионално управление и поддръжка.
Полиграфия Офис Център покрива високите критерии на наемателите за висока категория oкабеляване, добра вентилация и климатизация, резервираност на електрозахранването и възможност за разширение на сграда.
"Днес са налични всички предпоставки за стартиране на нов успешен офис проект с високо качество", каза Сергей Койнов, изпълнителен директор на Полиграфия офис център. "
От една страна, търсенето на първокласни офиси e високо. София се утвърждава като топ аутсорсинг дестинация сред страните в ЦИЕ. Компаниите в сегмента се разрастват бързо и имат нужда от все повече нови офис площи. Необходимостта от привличане и задържане на качествени служители определя и стремежа на наемателите към все по-качествени офис пространства и по-комфортна офис среда. От друга страна, строителството на нови сгради се забави в периода на криза и позволи висока запълняемост на съществуващите сгради. Възможностите на наемателите за разширение намаляха.
При тези пазарни условия считам, че Полиграфия офис център се появява в правилният момент, за да предостави първокласна и ефективна работна среда на наемателите, която да им позволи да продължат своето успешно бизнес развитие. Бих се радвал и ако проектът допринесе за подобряване на условията на живот и работа в района, в който е разположен", допълни Койнов.
Към средата на 2016 г. наличните офис площи клас А и Б са близо 1 796 000 кв. м
Със стабилизирането на наемите и заетостта във водещите проекти предприемаческата активност постепенно се възстановява и към средата на 2016 г. площите в строеж възлизат на 176 500 кв. м. Със започването и подновяването на строителството на големи проекти се очаква офис площите в централните райони на София да отбележат сериозен ръст.
До края на 2017 г. предлагането там ще нарасне с около 25%. Търсенето е движено основно от компаниите от IT и BPO сектора. След плавния ръст през последната година наемните нива на първокласни площи в центъра и по протежение на големите булеварди остават около €13/ кв.м.
По думите на Сергей Койнов, инвестицията във втората фаза на Полиграфия е 10 млн. евро, а стойността на целия проект след реализацията му на пазара се очаква да достигне 50 млн. евро. Сградата ще влезе в експлоатация през втората половина на 2017 г.
Проектирането следва търсенето на клиентите – правилна правоъгълна форма на офисите и широки отворени пространства, предоставящи гъвкави офис решения според нуждите на клиентите. С изграждането на връзката между старата и новата сграда ще се създадат етажи с обща площ от над 5000 кв.м.