Спешно трябва да се изградят двата локала на Северна скоростна тангента
ММРБ и Столична община обсъждат варианти и до края на седмицата ще излязат с решение

Проектът за Северна скоростна тангента не е реализиран в пълния обхват, в който е проектиран. Това заяви в ефира на Нова телевизия тази сутрин инж. Лазар Лазаров, Председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура", по повод проблема с натоварения трафик от кв. Илиянци към кв. Требич. Пътуващите от северните части на столицата, както и големи камиони и тирове, идващи от Северна България, трябва да преминават през тесен подлез под Северна скоростна тангента, което сериозно затруднява движението.
Според инж. Лазаров няма връзка на Северната скоростна тангента с общинската инфраструктура, чийто пробив трябвада е при бул. Рожен.
Северната скоростна тангента изпревари изграждането на общинската инфраструктура и това създава неудобство сега при подлеза, допълни шефът на АПИ.
Той обясни, че целта на новоизградената Северната скоростна тангента е да прехвърли пътния трафик, генериран от двете автомагистрали "Тракия и "Хемус" , към АМ "Струма", за да може да се облекчи движението, което бе по Северната дъга на Околовръстния път на столицата.
Подлезът, през който сега минава трафика не трябва да е този, каза той.
Спешно трябва да се изградят двата локала на Северна скоростна тангента
, за да стане по-нормална връзката на кв. "Илиянци" със Северната скоростна тангента, каза Главният архитект на София арх. Здравко Здравков
Той обяви, че Столична община съвместно с регионалното министерство търси варианти за финансиране изграждане на двата локала. Целта е връзката на ССТ с новия ПВ Рожен - нов.
Основната връзка трабва да изнесе целият трафик от северните части на столицата по бул. "Рожен", уточни арх. Здравков. Предложението на Столична община е използването на временните локали до проектирането на основната северна връзка - голямо кръгово кръстовище.
Устройствените планове за разширението на бул. "Рожен" се обжалват и се очаква решението на съда.
Инж. Живка Зюмбюлева е автор на Подробния транспортно-комуникационен проект за бул. "Рожен" в участъка от надлез "Надежда" до Северната скоростна тангента. Новият пътен възел "Рожен" тип "Диамант ще бъде на 3-тия километър от тангентата.
В моментга Столична община работи по ускоряване на процедурата на проектиране разширението на Илиянско шосе, като връзката му със Северната скоростна тангента ще бъде от типа "детелина".
До края на седмицата ще има яснота с конкретни срокове за решаването на тези въпроси, каза Главният архитект на София.
На 9 юни в Община Нови искър ще има обсъждане на възможностите за решаване на проблема с трафика, обяви инж. Лазаров.