На 30 юни най-рано приключва строителството на Аспаруховия мост

Изпълнителят на първия етап от строителните дейности на Аспарухов мост е потвърдил готовност за преминаване към трисменен режим на работа във всички възможни моменти, когато позволява и времето, информират от МРРБ след проверка на място на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Възникнала е допълнителна необходимост от подмяна на всички лагери на първия мост, които трябва да се поръчат от Германия и за които срокът на поръчка, производство и доставка е един месец, информира министър Павлова.
На 30 юни, ако всичко е наред и времето позволява, строителите би трябвало да успеят да приключат дейностите по първия етап, обави тя.
В краен случай, ако се наложи, движението ще бъде пуснато отгоре, като строителите ще правят довършителни работи отдолу на моста, допълни тя. Министърът информира, че ремонтните дейности ще бъдат спрени през месеците юли и август, за да не затрудняват движението, и през септември ще бъде взето решение кога ще бъде възобновена работата след края на туристическия сезон.
По думите на министъра, са водени разговори с Пътна полиция за максимална подкрепа и осигуряване на екипи, които да регулират движението. Направени са допълнителни табели, които да насочват транзитния трафик предвид потока от туристи за празниците.
Обходните маршрути са през Рижкия проход, на юг през автомагистрала "Тракия" и Бургас към "Слънчев бряг", като идващите от север няма да имат достъп до моста, което ще облекчи жителите на Варна.
Алтернативни маршрути на път I-9, в участъка при Аспаруховия мост за румънските туристи, пътуващи за Варна и Бургас:
По отношение на алтернативно трасе за зърновозите, за което са необходими 335 хил. лв., министър Павлова уточни, че средствата трябва да бъдат отпуснати от общината, след като бъде направено обследване дали трасето може да понесе еднопосочно или двупосочно движение. В момента приключва обследването за товароносимостта на настилката, след което ще бъдат дадени разчети и общината ще може да възложи изпълнението на обекта при решение за това от страна на Общинския съвет.
Изпълнителят на ремонтните дейности обясни, че подмяната на лагери се извършва чрез повдигане на съоръжението. Той информира още, че според техническата спецификация на Агенция "Пътна инфраструктура" хидроизолация се полагат върху нови пътни плочи при влажност 4%, която се постига при обикновено твърдяване около 28-мия ден. За да се ускори процеса и да се спази срока за изпълнение на проекта, ще бъдат закупени най-качествените добавки, но въпреки това ще са необходими от 10 до 14 дни, тъй като хидроизолацията е най-важният елемент в пътното съоръжение, тъй като проникването на вода може да доведе до разрушаването му.