Метростанцията при парка "Заимов" - с 2 входа между театрите "София" и "Зад канала"
Започна строителството на метростанция 6 до Малък градски театър "Зад канала". Тя е част от позиция 3 на етап 1 от третия метролъч, който обхваща метростанция "Орлов мост"(№8) и метростанция "Евлоги и Христо Георгиеви"(№6), както и тунулен участък с дължина 150 м за обръщане на съставите. Водещ проектант на обекта е "Инжпроект" ООД с ръководител арх. Константин Косев, а проектът за конструкцията на МС 6 е на "БИАС-М" ЕООД, уточнява инж. Маньо Манев, управител на "БИАС-М" ЕООД .
Позиция 3 е част от етап 1 на трети метродиеметър. Целият етап 1 се простира от бул. "Владимир Вазов" и бул. "Ботевградско шосе" през ЦГЧ до "Красно село".
Метростанция "Зад канала" (№6)
е разположена под западното платно на бул."Евлоги и Христо Георгиеви", между бул."Я. Сакъзов" и ул."Силистра". Подходите са:
-югозападен към парка и кръстовището с трамвайните спирки
- североизточен към театъра и квартала около пазар "Подуене".
До метростанцията ще бъде долепена "изходната" шахта на тунелопробивната машина, която ще дойде от направление площад "Орлов мост".
Метростанцията е ситуирана успоредно на Перловската река и прилежащите канализационни колектори, каза инж. Маньо Манев. Осъществяването на връзка под реката задава нивото на касовата зала и респективно на пероните. Това предопределя дълбока станция с дълбоки входове с ескалатори, уточни проектантът.
Инженерногеоложките характеристики са променливи с обособени лещи – песъчливи глини, глинести пясъци. Подпочвените води са на около 4÷5 м под терена.
Основни параметри на метростанцията Обща дължина на станцията 120 м Два странични перони с ширина 3.8 - 4.5 м; Дължина на перона 100 м Обща външна ширина 15-18 м Почвена засипка върху станцията – 3 м. |
Избраният начин на изграждане е така нареченият Top down метод (Милански способ), което означаве изграждане на шлицови стени и покривна плоча, впоследствие се изгражда вътрешната конструкция
Технологията на изпълнение включва:
-Изместване на подземната инфраструктура
-Първичен изкоп за изпълнение на водещи бордюри
-Изпълнение на шлицови стени
-Изпълнение покривна плоча върху терен
-Изграждане на технологична рампа в южната част на станцията, влизане под плочата и изпълнение на изкоп към северната част. Изпълнение на анкери в ниско откопаната част.
-В дейностите по изграждане на метростанцията е включено и външно водопонижение на околното пространство, целта е временно натоварване да се поеме от външната конструкция ( по правило цялото хидростатично налягане впоследствие се поема от вътрешната конструкция).
-Ще бъдат оформени две площадки за тунелни проходки по нов австрийски тунелен метод за опашката за обръщане на метросъставите и за пешеходната връзка под реката
Изпълнението на тунелите следва следната схема:
-Сваляне на изкопа до ниво дъно на станцията при изпълнени анкери
-Изграждане на вътрешната конструкция отдолу-нагоре
-Изграждане на входовете към станцията
-Довършителни работи.
По време на строителството движението на автомобилите между бул."Янко Сакъзов" и бул. "Данаил Николаев" ще се извършва двупосочно в източното платно на бул. "Евлоги Георгиев".
Обект: Обособена позиция 3 от етап 1 на трети метродиаметър: Метростанция "Орлов мост" (№8), Метростанция "Евлоги и Христо Георгиеви " (№6) и 150 м тунелен участък за обръщане на съставите. Възложител: "Метрополитен" ЕАД Изпълнител: Обединение "Метростроителство", съставено от "Трейс Груп Холд" АД , "Евро Алианс"АД и "Инжпроект" ООД Стойност: 75 582 112 лева. Проектант: "Инжпроект" ООД с ръководител арх.Константин Косев, проектант на конструкцията "БИАС-М"ЕООД |