На 28 януари СОС обсъжда ПУП на околовръстното от "Младост 4" до "Цариградско"
На 28 януари предстои Софийският общински съвет да одобри подробния устройствен план – изменение на план за регулация на "Трасе на Околовръстен път заедно с локалните платна и изменение на регулацията на прилежащите квартали". Подробният устройствен план е направен в резултат на идеен проект на Софийския околовръстен път в участъците от км 35+ 100 до 38+400 и от 38+400 до 41+100, или от "Младост 4" до бул. "Цариградско шосе".
Южната дъга на Софийски околовръстен път – от "Младост 4" до бул. "Цариградско шосе" е важен приоритет на Столична община и на Агенция "Пътна инфраструктура". Изграждането й може да стартира до края на тази година, защото за нея е предвидено финансиране в пътната агенция. Това стана ясно от думите на главния архитект на София Петър Диков. Той представи Доклад за подробния устройствен план – изменение на план за регулация на "Трасе на Околовръстен път заедно с локалните платна и изменение на регулацията на прилежащите квартали", а комисията но устройство на територията на Столична община го прие единодушно.
Отговорността за проекта и подробните устройствени планове е на Столичната община. Търговете за изграждане са работа на Агенция "Пътна инфраструктура".
Седем жалби забавиха по-бързото приемане на ПУП-а. На проведените обществени обсъждания бяха предложени и впоследствие отразени промени в първоначалното решение на проектантите.
Нови 6 км от Южната дъга на София
могат да бъдат изградени, като те ще решат проблеми със свързаността на центъра на София с южните квартали.
"Софпроект - ОГП" разработи идеен проект за Софийски околовръстен път в частта бул. "Цариградско шосе" - ул. "Крайречна" - п.в. "Младост 4", или от км 35+180 до км 41+100 от път ІІ-18.
Трасето е с дължина почти 5920 м с четири пътни възела и мост над река Искър.
Габаритът на трасето е 29 м, 2 платна по 10.50 с по 3 ленти по 3.50 м, като разделителната ивица между тях е 3 м. Разделителните ивици между локалите и основното платно са от по 3 м. Проектната скорост е 100 км в час. Предвидени са джобове за спирките на масовия обществен градски транспорт.
Пет са големите съоръжения по трасето, представи обекта арх. Петър Диков.
Пътният възел "Младост 4" е на две нива и обвързва южните територии на Витошката яка с околовръстния път. При възела Околовръстният път е предвиден да бъде на естакада, а на ниво терен се прави кръгово, като така се дава възможност и за обратни завои, които в момента се правят на светофара на околовръстното при "Технополис".
Второто съоръжение е на "Самоковско шосе". И там околовръстно е на естакада, а "Самоковско шосе" на кръгово - трафикът в зоната е сериозен и задръстванията са всекидневни.
Третото голямо съоръжение е на пътя за Герман – и тук околовръстното е на естакада, а Германският път минава през кръгово.
Четвъртото съоръжение е на пътя за Лозен, първоначално там е предвидено четириклонно кръстовище поради прекомерната застроеност от четирите му ъгъла. Но по настояване на граждански сдружения в обновения план се предвижда кръгово, чийто радиус зависи от застройката.
Петото голямо съоръжение е мостът на река Искър.
По трасето има и още три по-малки съоръжения.
В проекта са предвидени три пасарелки.
Те са основно в източната част на трасето, а на съоръжението при Горубляне е предвидено пешеходното пресичане в самия кръг. Пасарелките са ангажимент на Столична община. Те ще са синхронизирани със спирките на градския транспорт.
Съоръжения на участъка от СОП от "Младост 4" до "Цариградско шосе" - Първото е на стар лозенски път и е тип "прибран диамант". - Второто е на ул. " Патриарх Герман" - при пътния възел директното трасе минава отгоре, а под него остава кръгово с развръзки за локалите и Герман. - Мост на река Искър. - Пътен възел на бул. "Крайречен" - полудетелина. - Пътен възел на при Горубляне - директното трасе минава в съоръжение, а на ниво терен е кръгово (като при ул. "Патриарх Герман"). - Мост на бившия плавателен канал след Горубляне. - Съоръжение на река Кална (малко преди пътния възел в "Младост"). - Пътен възел "Младост 4" - директното трасе е на естакада, под нея е кръговото. |