Проверка на Западната дъга на СОП установи недостатъчно работници и техника на обекта

Няма достатъчно работници, няма достатъчно техника на Западната дъга, участък 1, на Софийския околовръстен път.
Това установи внезапна проверка на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Те посетиха строителния обекта на 27 септември, съобщиха от АПИ.
Министър Павлова и инж. Лазаров изискаха от ръководителя на обекта да ускори работата и да съсредоточи повече машини и човешки ресурс, за да изпълнят обекта в срок.
Съгласно договора за строителството Западната дъга трябва да бъде завършено в края на месец октомври т.г.
Западната дъга на СОП е естествено продължение на АМ "Люлин", стига до река Какач и е общ проект за Западната дъга на околовръстното. Дължината на пътната отсечка е малко над 3 км, а стойността й е над 47,8 млн.лв., осигурени от ОП "Транспорт" 2007-2013г. Тук се намира и сложното триетажно кръстовище на бул. "Сливница". Изпълнител е дружество по ЗЗД "Трейс СОП". |
Вторият участък от Западната дъга е с дължина около 6 км и се простира от река Какач до строящата се Северна Скоростна тангента. Засега проектът е в тръжна процедура, върната от КЗК за доразглеждане. Вариантът за изграждането й е по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.", което означава, че е "префазиран", т.е. преместен е от един програмен период в друг.
Цялата Западна дъга на СОП принадлежи към проекта АМ"София - Калотина", съставен от двете части на София - Калотина, Северната скоростна тангента и двата участъка от Западната дъга но СОП.