Завърши етап 2 от обходния път на Габрово

Завърши строителстрото на втория етап от общо пет от изграждането на обходия път на Габрово - от км 7+670 до км 10+940,74. Изградени са липсващите пътни връзки по направленията кв. "Чехлeвци" – Габрово и Севлиево – Велико Търново, с което пътен възел "Поповци" става "пълна детелина" и се повишава безопасността на движението. С приключване на строителните дейности се възстановява преминаването по път III-5004 от км 8+000 - след п. в. "Поповци", до км 10+940 - ул. "Малина" в кв. "Чехлевци".
Вторият етап е с дължина 3.2 км и включва рехабилитация и реконструкция на съществуващия третокласен път. Трасето минава западно от кв. "Войново" и завършва при кв. "Чехлевци". Участъкът започва от пътен възел "Поповци" – връзката с път ІІ-44 Севлиево – Габрово, и е до кв. "Чехлевци".
Строителни работи и материали Изкопи - 28 000 м3, Нови отводнителни облицовани окопи - 4 366 м. Асфалтови смеси - 54 000 т Трошен камък за пътна основа и банкети - 21 200 куб. м Нови ограничителни системи - 2 566 м Пътни знаци и табели с обща площ от 73 кв. м. Положена е нова хоризонтална маркировка. |
Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ, в който са: "Хидрострой" АД, "Пътни строежи – Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой – Т" ЕАД. Договорът за строителство е за 92 940 000 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД "Обединени консултанти" с партньори: "Трансконсулт БГ" ООД, "Рубикон Инженеринг" ООД и "Трафик Холдинг" ЕООД. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС. Авторският надзор е на "Пътпроект" ЕООД. Техният договор е за 116 640 лв.
Проектът "Път III-5004 "Обход на гр. Габрово" от км 0+000 до км 31+000, участък от км 0+000 до км 20+124.5 и етапна връзка от км 0+000 до км 3+130" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт" 2007-2013 г.
Обходният път на Габрово е част от Трансевропейски транспортен коридор ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).