Предизвикателствата са много и различни, много от тях са непознати за нашия пазар
Мениджърите на "Булстрад – Арена" Борислав Велков и Иван Драндийски
Какво прави различно менажирането на първата спортна зала, изградена с частни капитали в България - "Булстрад арена"?
- Всичко е различно! От волята и отношението на инвеститора, през структурата до реализацията. "Булстрад арена" е първата подобна инвестиция в България и очакваме тя да бъде успешна, както и пример за всички зали, които се очаква да бъдат построени през следващите години.
Бъдеще или реалност е вече за България глобалната тенденция за пазарна ориентираност на спортна зала?
- За да се превърне в устойчива тенденция, трябва да минат няколко години. Също така трябва да се създадат предпоставки за реализацията на подобни проекти. Става дума за законодателство, финансиране, пазарни проучвания, инвеститорска воля, партньори. Без подкрепата на държавата няма да се получи. Забелязва се положителната тенденция в действията от страна на спортното министерство по темата спортна и развлекателна инфраструктура. Все повече се говори и за връзката между бизнеса и спорта, което е правилният път.
Пред какви предизвикателства сте изправени сега, когато давате реалния старт на една амбициозна програма? Направете сравнение с миналата година, когато поехте консултирането?
- Когато поехме ролята на консултанти, това беше един голям физкултурен салон, най-общо казано. Сега е актуален бизнес проект, ориентиран към съвременните нужди на спорта и развлекателния бизнес. Предизвикателствата са много и различни, много от тях са непознати за нашия пазар.
В контекста на концепцията за кандидатстване на Русе за европейски град на спорта през 2016 г. на какви спортни събития залагате през следващата година? Какви са очакванията ви?
- Русе е град с много активен спортен и културен календар. След откриването на "Булстрад арена" той ще стане още по-активен и мащабен. Предстоят ни много събития и в двете посоки.
Разкажете ни повече за 12-годишния план зауправлението на залата?
- Той е базиран върху пълната експлоатация на активите на арената. Основната зала, двете допълнителни, всички възможни бизнес активности във вътрешните и външните пространства. Планът е реален и пазарно обоснован, разбира се, ако и ние сме активни в процеса на търсене и договаряне на бизнес. В него освен приходи от ползване на залата сме заложили приходи от организация на собствени събития, реклама и различни проекти. Това е план на активен мениджмънт.
Каква е управленската стратегия, която следвате?
- Правим каквото трябва и както се прави в развитите в това отношение държави, пък да става каквото ще!