Ремонтът на двата подлеза на бул. "България" завършва до края на юли

Ремонтът на подлезите по бул. България се изпълнява по проект, който се финансира от Столична Община. Той няма връзка с проекта за ремонт на трамвайното трасе по бул. "България", част от проекта за Интегриран градски транспорт на София с финансиране по ОПРР, първият етап от който завърши миналата година. Това каза заместник-кметът по транспорт и транспортна инфраструктура на Столична община Любомир Христов.
Преди време обединени граждани и еколози сигнализираха в Европейската комисия за тежкото съсотяние, в което се намира този подлез. Тъй като неговият ремонт заедно с ремонта на още 5 подлеза ставаше паралелно с обновяването на трамвайната линия по бул. "България" - част от проекта за Интегриран градски транспорт на София с финансиране по ОПРР, проблемният подлез време в европейските хроники и предизвика проверка на комисията в София.
Проектът за подлезите е на стойност малко над 1.5 млн. лв. финансиране на Столична община. В него попадат 6 подлеза на бул. "България": "Техникум по текстил и моден дизайн", "Ручей", "Нишава", "Мотописта" (четирите са завършени през миналата година паралелно с проекта за трамвайното трасе, през юни и по четирите се отстраняват дефекти, свързани със стълбищни клетки, отводняване и др.), "Гоце Делчев" (ремонтът предстои), "Тодор Каблешков" - ремонтът ще завърши до края на юли. Изпълнител на ремонтите е "Инжстрой"- Плевен, супервайзор е "ЕТ Консулт"
Ремонтът включва
основно отводняване и канализация. В подлеза при бул. "Тодор Каблешков" канализационната система е била откъсната от ценралната поради интензивното строителство на търговски обекти в района. Това е наложило проучване на състоянието на ВиК и изграждане на връзка с централната канализация.
Прави се също и цялостно почистване на каменните стени, затваряне на сервизни помещения, почистване на съществуващата канализацията, възстановяване на осветлението, възстановяване на стълбищите клетки, монтиране на система за видеонаблюдение. Поставяне на настилки, специалното им полиране за грапавост срещу пързаляне.
Според Любомир Христов сега се очаква виза за проектиране на асансьорни шахти, подготвя се документацията и се очаква във втория етап от ремонтите на подлезите да бъдат поставени асансьори. Това ще стане най-вероятно в края на есента на 2015 г. По този начин ще се гарантира достъпност на подлезите.