Избират изпълнител на връзката Свиленград - Бургас от пътен възел "Оризово"

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви търг за изпълнител на строителството на пътна връзка Свиленград - Бургас на пътен възел "Оризово" при км 170+790 на автомагистрала "Тракия". На този пътен възел има две липсващи връзки: Свиленград - Бургас и Бургас - Свиленград. Този търг е за изграждането на едната липсваща пътна връзка, Свиленград – Бургас на пътен възел "Оризово", който осъществява пресичането на две нива на магистралите "Марица" и "Тракия". Автор на проекта е "Пътпроект". Неговата задача е по-обширна: "Подготвяне на технически проекти и парцеларен план и допълване на п.в. "Плодовитово" при пресичането на АМ "Тракия" и път ІІІ - 666 и п.в. "Оризово" при пресичането на АМ "Тракия" и АМ "Марица" и изработване на технически проект и парцеларен план на АМ "Марица" - Оризово - Капитан Андреево, участък от 4+660 до км 5+000".
Оферти се получават до 10 юни 2015 г. Те ще бъдат отворени в 12.30 часа на 11 юни 2015 г. Прогнозната стойност е 710 000 лв. без ДДС, срокът за изпълнение на поръчката е 40 дни.
Сега съществуващият пътен възел
осъществява безконфликтно пресичане на АМ "Тракия" и АМ "Марица" при проектен километър 170+790 по километража на АМ "Тракия" и проектен километър 3+265 по километража на АМ "Марица". Схемата на възела е "вилка", като към момента са изградени пътните връзки София - Свиленград и Свиленград - София. Габаритът на връзките е автомагистрален с две ленти за движение по 3.75 м и лента за принудително спиране с ширина 2.50 м.
Проектно решение
Пътната връзка е еднолентова с ширина на настилката 5.50 м и ширина на банкета 1.50 м. Дължината на пътната връзка, включително шлюзовете, е 764.49 м. Проектната скорост на пътната връзка е 55 км/час. Вливането в автомагистрала "Тракия" се осъществява с ускорителен шлюз с дължина L=250 м. Забавителният шлюз е изцяло върху съществуващата настилка на аварийната лента на автомагистралата и е с нейните надлъжни наклони. След отделянето на пътната връзка от автомагистралата максималният качващ наклон е 1.562%, а максималният слизащ е 3.105%. Ускорителният шлюз е изцяло върху съществуващата настилка на автомагистралата и е с нейните надлъжни наклони.
Пътната връзка е оразмерена за категория на движението "тежко" и осово натоварване 11.5 т/ос.
Плътният асфалтобетон тип А и биндерът следва да се изпълнят с полимермодифициран битум.
Ускорителните и забавителните шлюзове се изпълняват в рамките на съществуващата аварийна лента.
В участъците на отделяне и включване във и от автомагистралата на пътните връзки е предвидено фрезоване на съществуващата аварийна лента и изпълнението на един нов износващ пласт до началото на външната активна лента с оглед на по-плавен преход.
Банкетите ще се изпълнят от уплътнен несортиран трошен камък.
Отводняването на пътя се извършва чрез напречните и надлъжните наклони на пътя и новопроектирани облицовани окопи към околния терен.
Предвидено е монтирането на нова единична предпазна ограда.