На Балканите работата изисква специфичен подход
Дипл. инж. арх. Валентин Трашлиев, изпълнителен директор на "Евро Алианс Тунели" АД, част от групата "Евро Алианс Инженеринг":

През различни години сме строили в Гърция, Финландия, Австрия и от две години изграждаме като главен изпълнител тунелите "Предеяне" – общо 1947.00 м, две тръби, и "Манайле" - общо 3616 м, две тръби, от Коридор Х, Ниш - Скопие. Освен в Сърбия сме работили малко в Македония с не особен успех – непрекъсната промяна в правилата; опитваме се на пазара в Черна гора и отчасти в Босна, където обаче има доста силна местна конкуренция с лоби. Проучването ни в Албания и Косово засега не предизвиква интерес у нас. Сериозно е строителството в Хърватия, където има и конкуренция.
Ние работим главно по новоавстрийския тунелен метод, който е един от основните способи за пробив на тунели. Нашата добра работа ни поставя в групата на известните европейски фирми от областта на тунелното строителство и сме търсен партньор в много проекти. Поради спецификата на нашия бранш в страните от ЕС ние сме подизпълнители за част от работата, например пробив и укрепване на тунела, докато на Балканите трябва обикновено да сме главен изпълнител, където изискванията към нас са твърде големи относно участието в проекта.
Проектът в Сърбия е първият ни извън ЕС и може да се счита за пилотен, защото правилата са по-различни от тези в ЕС, подходът е по-специален поради рисковете, които съществуват при не съвсем изчистена процедура. Имам предвид условията, които съпътстват цялото строителство на такъв обект, тъй като все още съществуват препятствия, които могат да се окажат решаващи. Такива са качеството на проектирането, пазарът, осигуряването на всички необходими разрешения, контактите с местните органи, различни митнически и визови условия, законодателството и т.н. В този смисъл има известна разлика с участие в проекти в Германия, Скандинавия, в Испания, където нещата са строго регламентирани. На Балканите например трябва доста доработване от страна на изпълнителя. Колкото до Скандинавия и конкретно Финландия, където сме работили, и сега подготвяме нов проект (пробив на тунел) – там трудно допускат до своя пазар, имат страхотни изисквания, изискват безкомпромисно качество, спазване на срокове, силни профсъюзи. Но сега, след като направихме един тунел, ни търсят отново.