Министър Лиляна Павлова представи своя екип и приоритети

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова представи екипа и приоритетите на министерството. Трима заместник-министри и четирима съветници ще помагат на регионалния министър за изпълнение на амбициозната програма за мандат от 4 години.
Началник на политическия кабинет е Таня Милева. Tя е юрист, хоноруван преподавател в Софийски университет "Св. Климент Охридски", има дългогодишен стаж в Министерството на финансите. Била е началник на кабинета на Лиляна Павлова в предишния й мандат.
Зам.-министър Деница Николова е ръководител на Управляващия орган на ОП "Регионално развитие". Тя отговаря за програмите за регионално развитие, териториално сътрудничество, многонационалните програми и "Дунавската стратегия". На нея са възложени функциите по управление и контрол на дейностите, подкрепяни от Фонд "Солидарност" на ЕС.
Зам.-министър Иван Аспарухов отговаря за регионалната политика и планиране на регионите. Той ще ръководи Съвета за регионална политика, който ще помага за развитие на изостаналите български региони.
Зам.-министър Николай Нанков, който е бил заместник на Павлова и в предишния й мандат, поема устройство на територията, управлението на държавната собственост и подобряването на инвестиционния процес.
Министър Павлова ще има четирима съветници.
Евгени Чачев, бивш министър на МРРБ, е назначен за съветник заради богатия си опит в регионалното развитие.
Съветник по електронното управление, кадастъра и пътищата ще бъде Лазаринка Стоичкова.
Десислава Йорданова ще подпомага министър Павлова при изпълнението на програмата за енергийна ефективност, саниране на жилищни сгради и структурирането на бъдещия Национален фонд за енергийно обновяване.
Радослав Русев ще координира дейността на междуведомствения механизъм за провеждане на водната реформа и ще съветва министъра в сектор ВиК.
Кристина Стоянова е парламентарен секретар. Главен секретар на министерството е Сийя Николаева. Милка Гечева и Лазар Лазаров остават ръководители съответно на Дирекцията за национален и строителен контрол и Агенция "Пътна инфраструктура".
В сряда се очаква да бъде приет и Устройствения правилник на МРРБ. Нашата амбиция е в максимално кратки срокове да направим единно, добре функциониращо министерство, заяви министър Павлова. На предстоящото си заседание МС предстои да приеме и промените в подзаконовите актове и окончателно да закрие Министерството на инвестиционното проектиране, което според регионалния министър на 90% дублира дирекциите на МРРБ.
Целенасочена политика за най-слабо развитите и най-бедни региони в страната, провеждане на водната реформа и приемане на стратегия за развитие на пътната инфраструктура и осигуряване на безопасно движение по пътищата, отблокиране на средствата от европейските фондове и възстановяване на доверието на европейските институции са конкретните задачи. Целта е да се мобилизират усилията на екипа за максимално разплащане на средствата по ОП "Регионално развитие" 2007-2013 и започване на работа по ОП "Региони в растеж" още през март 2015 г. Завършване на 120 км от автомагистралите "Струма", "Марица" и "Хемус" и рехабилитация на 300 км от пътищата от 1-ви, 2-ри и 3-ти клас са задачите още за следващата година. Очакваните инвестиции в инфраструктура през 2015 г. са около 2 млрд. лв.
За усъвършенстването на инвестиционния процес се предвиждат промени в Закона за устройство на територията. Предстои да бъде изработена и подзаконовата нормативна уредба, свързана със Закона за публично-частното партньорство, който предишното правителството не успя да отмени, отбеляза министър Павлова. На база ПЧП ще бъдат създадени фондове за инвестиции за енергийна ефективност, пътна инфраструктура и подобряване на водоснабдяването.
Министърът информира, че МРРБ кандидатства с пакет проекти за финансиране от т. нар. финансов инструмент "План Юнкер". Сред тях са създаването на Фонда за енергийна ефективност в размер на 1 млрд. лева, като дългосрочната цел на България е 2 млрд. лева. Към този фонд вече има заявен интерес от ЕБВР и Световна банка. В пакета с проекти от пътната инфраструктура са изграждането на пътищата София - Видин, София - Калотина и скоростния път Велико Търново - Русе. Третият пакет проекти е свързан с водния сектор.