HP Global Delivery Center в България

"Хюлет Пакард" отвори своя център за споделени услуги Global Delivery Center в България през януари 2006 г. Първоначално той беше планиран за аутсорсинг на ИТ услуги, но скоро след това компанията реши да разшири операциите, след като повечето поделения на компанията в света въведоха модела за споделени услуги и добавиха различни услуги и процеси в центъра. В момента в центъра работят над 5 хил. души, които покриват почти всички процеси в компанията - ITO delivery, Service Management, TS Customer Solution Center и Shared Service Center - до HR хъб.
Предимствата на България
Една от първите вълни на растеж в България е резултат от офшорните тенденции и движението на работната сила. България е атрактивна локация по различни причини - добре образована работна сила с езикови познания, много добра инфраструктура, стабилна политически, член на ЕС и НАТО, лесна достъпност поради липса на визови и други ограничения по съображения за сигурност, удобна часова зона, която дава възможност за работа с клиентите "в реално време".
Предизвикателствата пред центровете за споделени услуги
Моделът Shared Service center се доказа като успешен в цялата индустрия на услугите. Първото голямо предизвикателство е липсата на опит на местния пазар, тъй като HP беше първата компания, която стартира такъв вид дейност тук. Това обаче беше лесно преодоляно благодарение на собствения опит на HP и гъвкавостта на служителите, които бързо учеха. Днес вече най-голямото предизвикателство е нарасналата конкуренция за талантите, защото България е призната за много атрактивна дестинация за услуги от други малки и големи компании.
Стратегията за развитие
HP Global Delivery Bulgarian Center е значителна инвестиция както по отношение на знания и обучение, така и в инфраструктура. Въпреки че е трудно да се оцени директното икономическо въздействие за компанията сериозното разширение на проекта отвъд първоначалните планове демонстрира успеха и ролята на проекта за HP.
София е стратегическа локация за осигуряване на услуги за много от поделенията на HP и продължава да се развива, като очакваме добавянето на нови дейности и услуги. Развитието ще включва инвестиране в начини за повишаване на продуктивността, разширяване на приложението на LSS, Lean Six Sigma. София е между един от глобалните проекти с разширена обучителна програма. Освен добавянето на нови услуги се фокусираме и върху нарастването на квалификациите на хората и разширяването на сътрудничеството ни с университетите.