Строят трасето на метрото до "Хладилника" по тунелен метод, а станцията - по открит

След 22 месеца ще завърши разширението на втората линия на метрото в София от метростанция "Джеймс Баучер" до метростанция "Витоша" (кв. "Хладилника", пред "Парадайз център"). Строителството започна на 1 август. Общата стойност е 16.7 млн. евро, което я прави най-ниската за подземен километър от изгражданите до момента участъци на метрото в София. В тази стойност влизат реконструкции на засяганите инженерни мрежи, изграждане на конструкциите на станцията и тунелите, възстановяване на пътните платна на булеварда между ул. "Сребърна" и ул. "Филип Кутев", релсов път и контактна релса, архитектурно оформление на станцията, системи за електроснабдяване на трасето, транспортна автоматика, комуникации, диспечерско управление и други - общо 18 системи за управление и функциониране на участъка. Изпълнител на обекта е обединение "Метро Черни връх", "Станилов", "Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп", подизпълнител е "Стартинженеринг".
Участъкът от разширението включва трасе с дължина 1. 3 км и една подземна метростанция - с изходи на кръстовищатата на бул. "Черни връх" с ул. "Хенрих Ибсен" и ул. "Сребърна" и с ул. "Филип Кутев". Трасето по бул. "Черни връх" ще бъде изградено по нов австрийски тунелен метод, ще има дължина 900 м, след него е 200-метров тунелен участък за смяна на посоката на движение на влаковете (бретел) южно от кръстовището на бул. "Черни връх" с ул. "Филип Кутев". Метростанция "Витоша" ще бъде изградена по открит способ.