Инвестицията за 391.800 млн. лв. ще бъде завършена през есента на 2015 г.

Реконструкция и електрификация на железопътна линия Пловдив - Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай - Свиленград е част от големия проект Пловдив - Свиленград, който ще остане в историята като първи жп проект с европейско финансиране. Неговият старт е от времето на предприсъединителната програма ИСПА. Щом бъде завършен проектът динозавър през есента на 2015 г., ще се премине към нова ера в жп строителството.
Сега от участъка Първомай - Свиленград са изпълнени средно 47.55%
Позиция 1: "Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград – Харманли", 36 км
Позиция 1 е разделена условно на 4 участъка: участък І – гара Димитровград,
опорен пункт Димитровград и надлез Димитровград; участък ІІ – Димитровград – Симеоновград; участък ІІІ – гара Симеоновград; участък ІV – Симеоновград – Харманли. Към юни 2014 г. се работи по участъците І, ІІ и ІV, защото те имат разрешение за строеж. Чака се разрешение за строеж и на участък ІІІ.
Физическият напредък по позиция 1 е 55%. Срокът за завършване е есента на 2015 г.
Позиция 2: "Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Харманли – Свиленград и рехабилитация и електрификация на железопътната линия Свиленград – граница с Република Гърция", 38 км
Позиция 2 е разделена условно на 6 участъка: участък І – Любимец –
Свиленград; участък ІІ - гара Свиленград; участък ІІІ – гара Любимец; участък ІV– Харманли – Любимец; участък V – гара Харманли; участък VІ – Свиленград – гръцка граница. Работи се в участъците І, ІІ и ІV. В участък VІ е рехабилитиран железният път и предстои изграждане на контактна мрежа. В участъци ІІІ и V продължават съгласувателните процедури и все още няма издадено разрешение за строеж. Физическият напредък е около 40%, срокът за завършване - есента на 2015 г.
Позиция 3 "Изграждане на нови тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на съществуващата тягова подстанция в Димитровград"
Тяговата подстанция Свиленград е изпълнена 95%, по ТПС Димитровград се решават проблеми със собствеността, за ТПС Симеоновград се чака разрешение за строеж до края на юли. През февруари т.г. срокът на договора беше удължен до 23 март 2015 г. Физическият напредък на позиция 3 е 30%
Таблица за проекта Обща стойност на проекта в лв. Отпусната безвъзмездна финансова помощ Допустима БФП от сключените договори с изпълнители Изплатени средства в лв. Верифицирани разходи в лв. 391 800 000 281 279 749 246 8111 453 108 562 568 86 310 984 |
Таблица за позиция 2 Стойност на договора 122 322 351 лв. без ДДС Строител Сдружение "Железопътна инфраструктура 2011", съставено от "Порр", Австрия, и "ПСТ холдинг", България Строителен надзор Консорциум между "Типса", "Систра", "Луис Бергар", "Рубикон инженеринг" и "Традемко" |
Таблица за позиция 3 Стойност на договора 21 368 018 лв. без ДДС Изпълнител: "Старт инженеринг"АД Строителен надзор: Консорциум между "Типса", "Систра", "Луис Бергар", "Рубикон инженеринг" и "Традемко" |