10 млн. лв. за маркетинг и реклама на българския туризъм
Маркетинговите цели през 2014 г. са насочени към позициониране на България като устойчива туристическа дестинация за средната класа туристи и по-висок сегмент туристи, интересуващи се от културно-исторически артефакти.
Средствата за маркетингови и рекламни дейности в туризма през 2014 г., след корекция на отпуснатия бюджет, са общо 10,23 млн. лв.
Други важни цели още са нарастване на посещенията в неактивния сезон; диверсификация на продуктите - комбинирани пътувания и специализиран туризъм; привличане на перспективни пазари; увеличаване дела на вътрешния пазар и др., съобщи зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев, председател на Националния съвет по туризъм, след последното му заседание.
Законът за изменение и допълнение на Закона за туризма е одобрен от депутатите на първо четене без нито един глас против, готов е и докладът за второто му гласуване. По данни на Световната организация по туризъм именно туризмът вече е структуроопределяща индустрия за България с близо 14 на сто дял от брутния вътрешен продукт.
Телевизионната рекламна кампания ще се проведе по 4 паневропейски канала и по национални канали в: Германия, Русия, Украйна, Румъния, Великобритания, Франция, Полша и Швеция. Външна реклама с билбордове и в транспорта е планирана в Германия, Централна Европа, Русия, Украйна, Полша, Швеция и др. Български изложители ще могат да участват и в повече международни туристически борси.
Сред най-големите проблеми в сектора е превръщането на артефактите от огромното ни културно-историческо наследство в популярни туристически атракции. България трябва да се промотира на международните форуми в съответствие с потенциала си. На практика тя вече има за първи път промоционална рекламна стратегия, одобрена от целия отрасъл, каза зам.-министър Ботев.