Пролетното издание на панаира в Пловдив е ориентирано към бизнеса

През тази година Международният панаир в Пловдив ще промени концепцията на пролетното издание на изложението, съобщиха организаторите на форума.
За първи път то ще бъде насочено към професионалната публика, а не към крайните потребители, и ще мине под мотото "Бизнесът среща бизнеса".
Панаирът ще бъде открит официално от министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.
В пролетния панаир ще се представят 291 фирми от 23 държави. Полша, Унгария и Индонезия пък ще имат официални участия. По данни на панаира намалението на изложителите е около 30% спрямо миналата година заради кризата.
През тази година в Пловдив ще бъдат изложени изделия, машини и технологии от хранителната промишленост, строителството, обзавеждането, текстилния и козметичния сектор. В рамките на изложението за първи път ще се проведе форум за недвижими имоти и кръгла маса за общата селскостопанска политика на ЕС.
За първи път ще бъде организиран и конкурс "Изборът на потребителя" и ще се проведат Дни на кафето.
В рамките на Международния панаир се провеждат и няколко паралелни изложения:
- Boats & Sports Expo - яхти, лодки и екипировка за спорт и свободно време;
- Бизнес консултинг - зона за бизнес консултации. За трета поредна година мениджърите могат да получат от участващите консултанти професионално съдействие за решаването на конкретни бизнес проблеми и задачи. Присъствието на различен тип консултантски фирми ще им помогне да направят по-точен избор на партньор. Новост е форумът за недвижими имоти.
- Изложба на общините - Тя разкрива възможностите за бизнес, инвестиции и туризъм в отделните райони на България и в други държави.
На изложението се представят инвестиционни и инфраструктурни проекти, икономически дадености и перспективи, природни и културни забележителности, успешни практики.
Изложбата съдейства да бъдат подкрепени инициативите за привличане на инвестиции и финансиране от еврофондовете. Тя е съпроводена от разнообразни събития: пресконференции и презентации; конференции по проблемите на местната власт и развитието на регионите; семинари за усвояване на еврофондовете; представяне на исторически и културни паметници.
- Импресия - международен салон на изкуствата
- Козметика – парфюмерия и козметика. Съорганизатор е Българска национална асоциация за етерични масла, парфюмерия и козметика
- Мебелтех - мебели, машини и технологии
- Стройтех пролет - международната изложба за предлага всичко за строителството – машини, технологии и материали; идеи за разширяване на производството и на пазарите; срещи с партньори и потенциални клиенти. Тя представя всички основни строителни браншове: строителни материали, строителна химия, повърхностни покрития, готови строителни елементи, строителна техника и механизация, сглобяеми постройки, отоплителни системи, инструменти и оборудване, сервизно оборудване за строителни обекти.
- Хорека Пловдив – оборудване за хотели, ресторанти, кафетерии и търговски обекти
По същото време на теритарията на Международния панаир се провеждат и:
- Фудтех - хранителни стоки и технологии
- Национално изложение на стоки и услуги на специализираните предприятия и кооперациите на хората с увреждания
- Международен конкурс за панаирен плакат
Пролетният панаир в Пловдив ще продължи до 16 май.