"Стомана" намери пристан

За хубавите неща се твърди, че ставали бавно. Понякога дори и във време на криза.
Дългогодишно чакане, участие в процедури за конценсия, съдебни дела. Всичко това накратко описва опитите на "Стомана индъстри" от няколко години да се сдобие с пристанище на река Дунав.
Идеята на компанията е да гарантира сигурния и безпроблемен износ на продукцията си. В края на 2007 г. производителят на стомана е на крачка от реализирането на целта си. Избран е за концесионер на пристанището във Видин.
Странно решение на Върховния административен съд обаче отстранява победителя, чийто основен конкурент в конкурса е Параходство "Българско речно плаване", собственост на "Химимпорт".
Компанията не успява да се пребори и за концесионирането на още едно друго дунавско пристанище - това в Сомовит.
В края на 2009 г. обаче постоянството на "Стомана индъстри" най-накрая се увенча с успех. И то не на концесия от държавата. През декември компанията завърши сделката си със "Свилоза", с която производителят на целулоза и хартия продава частното си пристанище в Свищов.
Преговорите се водят от по-малко от година. Цената на сделката заедно с необходимата първоначална инвестиции е от порядъка на 5-6 млн. евро,съобщи Антон Петров, член на управителния съвет на "Стомана индъстри" и регионален мениджър на "Виохалко" за България. Пристанището до момента е в активите на "Свилоза", като е приватизирано през 1999 г. заедно със самото предприятие.
Решението на свищовското дружество да продаде пристанището си не е изненадващо. От началото на годината до последните 2 седмици на декември предприятието на практика не работи. Причината не е единствено в кризата.
Подробности четете във вестник "Капитал".