Развитието на масовия градски транспорт е основен приоритет за София

Във визията за развитие на транспортната система на София от първостепенно значение е масовият градски транспорт, в който най-голямо значение има метрото.
Това каза главният архитект на София Петър Диков по време на на конференцията за представяне на Зелената книга на ЕС за нова култура на градската мобилностпод патронажа на министъра на транспорта Петър Мутафчиев.
До три години и половина метрото в столицата ще бъде 21 км и ще има 20 метростанции, каза главния архитект на София.
До тогава се очаква да бъде реализирано строителството на втори метродиаметър от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх", разширението на първи диаметър от ж. к. "Младост" до бул. "Цариградско шосе".
В процес на проектиране е и участъкът ж. к. "Обеля" – бул. "Ломско шосе" – надлез "Надежда".
Друг приоритет на транспортната система на града, заложена и в изменението на Общия устройствен план на София, е обвързаността на метрополитена с трамвайния транспорт.
Предвижда се трамваите да осъществяват връзка със станциите на метрото и да бъдат подчинени на генералната схема на метрополитена.
Някои от новопланираните трамвайни линии в града са: от ж. к. "Люлин" по ул. "Връх Манчо", от ж. к. "Обеля" по бул. "Рожен", от Семинарията по ул. "Никола Габровски", която ще осъществи връзка със Студентски град.
Нов трамвай е предвиден и по бул. "Универсиада" и той ще свързва ж. к. "Дружба" и ж. к. "Младост" с новия лъч на метрото.
Приоритет е и развитието на градския жп транспорт, каза арх. Диков. По думите му за това общината ще работи съвместно с Министерство на транспорта.
Подготвят се документи за внасяне в Столичен общински съвет на около 15 предложения за нови паркинги. Най-доброто решение за тяхното изграждане е на принципа на публично-частното партньорство, подчерта арх. Петър Диков.