Коалиционни преговори: Тунелите под Шипка и Петрохан, магистралите и скоростните пътища остават приоритети

Да продължи с ускорени темпове изграждането на магистралите "Хемус" и "Струма", скоростния път Видин – София, магистралата Русе – Велико Търново и тунела под Шипка и Петрохан. Необходима е спешна проверка на концесионния договор на летище "София". Да се увеличи обхвата на тол системата като в нея се включат и второкласни пътища. Мястото на агенция "Пътна инфраструктура" - в транспортното или в регионалното министерство, ще се решава на политическо ниво. За това се разбра работната група "Транспорт" по време на консултациите между четирите политически партии - "Продължаваме промяната" (ПП), БСП, "Има такъв народ" (ИТН) и "Демократична България" (ДБ).
Предложения магистрала "Струма" да не преминава през Кресненското дефиле, да бъде изграден трети тунел в източната част на Стара планина и нови мостове над Дунав да заместят всички фериботни връзки с Румъния, както и да бъде изграден втори мост при Русе - това са някои от предложенията от различни политически сили.
Припомняме, че по обществената поръчка за тунела под Шипка след обжалване в КЗК от класирания на второ място обединението между "Трейс" и проектантската "Алве консулт" беше класирано на второ място след "Консорциум ПСВТ" - "Пътни строежи - Велико Търново", "Пътинженерингстрой-Т" и "Хидрострой". Търгът беше обявен през октомври 2019 г., а офертите бяха събрани през март 2020 г. Прогнозната стойност на поръчката бе 320 млн. лв. с ДДС, които не са осигурени от държавата.