Няма маловажен проект. Разликата е само в мащаба
Маргарита Попиванова, изпълнителен директор на "Пътища Пловдив" АД

Г-жо Попиванова, "Пътища Пловдив" АД е компания с традиции и завършени проекти в пловдивския регион и страната. Кой е собственик на "Пътища Пловдив" АД сега?
- От една година собственик на "Пътища Пловдив" е благоевградският строителен предприемач Асен Савев - специалист с над 35 години опит в бранша, започвайки от най-ниското стъпало. Имам професионалния шанс да работя с него от 5 години, което изглежда може би като не много дълъг период от време, но достатъчен, за да кажа, че работя за истински професионалисти в сектора. А и рядко се среща собственик, който работи с такова доверие към своя екип. На практика като мениджър имам пълна оперативна самостоятелност.
Компанията се развива динамично в последната година и от по-скоро регионален играч се превърнахме в компания, която работи и по обекти с национално значение.
Кои са най-важните ви проекти, които определяте като референтни? Участвате в търга за лот 3.1 на "Струма" в обединение с други компании - какви са очакванията ви от търга, как оценявате тръжната процедура?
- Ще ви отговоря с клише – няма маловажен проект. Но това е истината. Когато правим път, неремонтиран повече от 20 години, свързващ едно малко село с общински център например, това е от изключително значение за всички жители. За тях това означава по-лесна достъпност на техните деца и внуци, сигурност и удобство. Същото е и за ремонта или строежа на голяма пътна артерия в областен град, столицата или на магистрала. Разликата е само в мащаба.
Разбира се, като съществена част от нашия бизнес план за развитие участието ни в търга за лот 3.1. на АМ "Струма" е наша стратегическа цел. Търгът е в процес и е рано да се говори, но каквото й да се случи, това, което е важно, е, че имаме не само самочувствието, че може да се справим с подобен проект, но и капацитета да го направим. Привлякохме изключителни специалисти в бранша, обновяваме постоянно машинния парк, преструктурирането на фирмата е факт.
През последната година доказахте, че работите екипно за важни обекти, като магистрала "Марица" например. Кое е особеното в такъв вид участие като доставчици или наемодатели на строителна техника?
- Лот 1 на магистрала "Марица" е един от най-тежките проекти, в който сме участвали. Напрежението в процеса на изпълнение от момента, в който се включихме, е огромно не само заради кратките срокове на завършване, а и заради множеството проблеми, които са забавили изпълнението дотук. Трасето е 36 км и видовете строителни дейности, които трябва да бъдат извършени, не само са много, но и разнородни. Тежък е процесът на менажиране на такъв огромен проект и не са много българските компании, които биха се справили с това. Но опитът, който придобихме, е безценен и съм уверена, че ще лот 1 на магистрала "Марица" ще бъде завършен в срок.
Източният вход на Пловдив се очаква да придобие европейски вид до края на лятото. Като главен изпълнител бихте ли казали на какъв етап еосновният ремонт на надлез "Скобелева майка"?
През 2014 г. приключихме цялостния ремонт на южното платно на "Цариградско шосе", който е основна част от транспортния възел, известен в Пловдив като "Скобелева майка". В момента тече основният ремонт на надлеза и подпорните стени към него. Срокът, за който трябва да финализираме целия проект за надлеза, е есента на тази година. До Великден се надявам, че времето ще ни позволи да завършим и ремонта на северното платно на бул. "Цариградско шосе", който включва подмяна на пътната настилка и цялостно преасфалтиране. Проектът за източния вход на Пловдив има и трети подобект - изграждане на трета лента за ляв завой към бул. "Освобождение", но за него все още изчакваме проекта от община Пловдив.
Готвите ли се за участие в предстоящите търгове, които община Пловдив ще обяви за рехабилитация на бул. "В. Априлов", "Коматевско шосе", бул. "Руски" и за продължението на бул. "Цв. Лазаров"?
- Краткият отговор е да. Разбира се, че ще участваме в търговете за тези проекти. Общината инвестира сериозни усилия в тази област и очевидно инфраструктурните проекти са сред основните им приоритети за работа. А и мисля, че се доказахме като коректен партньор на община Пловдив в изпълнението на подобни обекти през миналата година. Освен "Скобелева майка" друг наш голям проект в града беше и ремонтът на бул. "Христо Ботев", който е топ приоритетна пътна артерия в Пловдив. Надявам се, че ще успеем да се преборим и да продължим работата си в града.