Завършват пътни възли по Южната дъга на Софийския околовръстен път
До 10-ти септември възстановяват автомобилното движение






В момента се изграждат армонасипни стени на пътните възли „Горубляне“ и „Младост“ като част от Южната дъга на Софийския околовръстен път, завършени са всички изкопни и насипни работи в участъка, построено е ново съоръжение над р. Кална. Положена е пътна основа и бордюри на директното трасе. Изградени са 80% от мрежите от инженерната инфраструктура, полагат се долните пластове на асфалтовата настилка на южния локал в посока АМ „Тракия“.
Движението по Южната дъга на Софийския околовръстен път /СОП/ в участъка между пътен възел „Горубляне“ и пътен възел „Младост“ ще бъде възстановено до 10-ти септември, както е по график. Участъкът беше затворен на 14 юни т. г. за разрушаване на стария надлез при 40-ти км и изграждането на нов, част от разширяването на над 6 км участък от СОП от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“. Реконструкцията на трасето стартира през октомври м. г. Двулентовият път се разширява в две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.
С новото трасе на Софийския околовръстен път ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, ще се улесни транзитният трафик от АМ „Европа“ и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и е от републиканския бюджет.