Започва укрепването на свлачището преди тунел „Железница” на АМ „Струма”

Започва укрепването на свлачището преди тунел „Железница” на автомагистрала „Струма”. За него вече има издадено разрешение за строителство. Засегнатият участък от неблагоприятните геодинамични процеси, установени още през 2020 г., се намира след Благоевград, в посока София – Кулата. Това съобщи пред медии днес министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, който днес инспектира строителните дейности там. Той очаква до средата на летния сезон да има възможност движението по магистралата в едната посока да бъде пуснато. 80 млн. лева ще струва извършването на строителните дейности, като се предвижда изграждане на подпорна стена и полутунелна завеса, която да обезопаси преминаването.
Все още се работи по екологичните мерки за трасето на магистрала „Струма“ между Кресна и Крупник. Яснота за сроковете там ще има след като се вземе окончателно решение по какъв маршрут ще бъде изграден пътят в Кресненското дефиле. Обследват се всички варианти за преминаване през него. До месец май се очаква тези мерки да бъдат приети, като водещо в процеса е Министерството на околната среда и водите.
Има искане от прокуратурата да бъдат направени проверки на строителството на автомагистрала „Хемус“ от София до пътен възел „Яна”. Проверките на „Хемус“ ще бъдат направени на 2000 кв. м, което означава взимане на проби през около 250 метра, както и от още няколко пътни участъка, обясни арх. Шишков. Искането на Прокуратурата идва след като Агенция „Пътна инфраструктура“ направи анализи на няколко ядки от различни пътища, които показаха нередности. „Целта ни беше да установим състоянието на пътищата и как да ги ремонтираме, но когато Прокуратурата и МВР поискат, се налага да бъдат направени по-обстоятелствени проверки във връзка с тези разследвания и такива ще бъдат извършени по предписание на Прокуратурата“, каза Иван Шишков.
Едва след изборите ще бъдат предоставени обобщени резултати колко средства са загубени от некачествено строителство на пътищата. „По-големият проблем е това, че магистралите се налага да бъдат ремонтирани в по-кратки срокове. Това е и финансов проблем, освен, че ни създава дискомфорт при пътуването, защото се налага да бъдат ремонтирани по-често. Нямаме достатъчно магистрали и обходни пътища, което създава огромен проблем на движението в България“, заяви арх. Шишков. „Правим проверки, за да разберем как да ремонтираме добре пътищата. Освен това всеки министър трябва да се отчита пред обществото, редно е когато вижда определени нередности, тези нередности да бъдат показани.