Започва строежът на първата отсечка на автомагистралата "Русе - Велико Търново"
Символичната първа копка на новата автомагистрала бе направена в края на миналата година. Автомагистралата "Русе – Велико Търново" е абсолютно реална, проектите са почти изготвени, заяви министър Андрей Цеков. За 8-километровия участък проектът е одобрен, издадено е разрешение за строеж. Средства в бюджета са предвидени. Разчита се и на финансиране по програма "Транспортна свързаност" 2021 – 2027.
Проектното трасе на автомагистралата е с обща дължина 132.84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. Изграждането ѝ започва в 7.9-километрова отсечка /от км 61+140 до км 69+040/ в землището на община Ценово, област Русе. За нея има готов технически проект, завършени отчуждения и издадено разрешение за строеж.
Изпълнител на проектирането и строително-монтажните работи (инженеринг) на участък 2 Обхода на Бяла, с дължина 35.4 км, на който ще бъде направена първата копка, е ДЗЗД "АМ Русе Търново". Стойността на договора е 660.4 млн. лв. без ДДС. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД "Лидер Консулт". Стойността на договора е 10.8 млн. лв. без ДДС.
Очакванията са през април да е готов целият проект и след издаване на разрешение за строеж да се работи по трасето между Русе и Бяла. Предстои обявяване на обществената поръчка за третия участък от Бяла до Дебелец. Паралелно с това се възлага и проектиране на продължението на магистралата от Велико Търново до магистрала "Марица", а оттам вече със скоростни пътища към граничен пункт "Лесово" и граничен пункт "Маказа". Това предстои като проектиране през 2024 г., посочи министър Цеков.
Проектът за изграждането на лот 1 и 2 от АМ "Русе - Велико Търново" от Русе до Бяла (от 0+400 до км 40+640) и за Обхода на Бяла /от км 40+640 до км 76+040/, е включен в програма "Транспортна свързаност" 2021-2027.
Автомагистралата "Русе - Велико Търново" започва от Русе и ще достига до град Дебелец, където трафикът се разделя в посока прохода "Шипка" и Прохода на Републиката. Трасето е с автомагистрален габарит с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може гражданите от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана.